آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

آيت الله علم الهدي: مردم با دين سازي و فرقه سازي منحرف نمي‌شوند




تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي امام‌جمعه شهر مشهد مقدس در جمع عزاداران تهراني در ميدان هفتم تير تهران، گفت: حوادث و رويدادهاي اسلامي از 2 جنبه تجربي و عبرت‌آموزي قابل فهم است. توجه به ابعاد مثبت يك جريان به انسان تجربه مي‌آموزد و تامل در ابعاد منفي يك رويداد نيز بر عبرت انسان مي‌افزايد.

آيت‌الله علم‌الهدي با اشاره به اينكه مظلوميت حضرت فاطمه زهرا(س) يك رويداد جريان‌ساز و تاريخي از بعد عبرت‌آموزي است، خاطرنشان كرد:
مجموعه مشكلات و ناهنجاري‌هاي زندگي امت اسلامي معلول يك علت است. امام‌نشناسي و امامت‌ناپذيري؛ نشناختن امام و يا امام را شناختن و امامت را نپذيرفتن است.

وي با اشاره به اينكه امام‌نشناسي و امامت‌نپذيري منشاء تمام فجايع و رويدادهاي منفي در زندگي اجتماعي مسلمانان است، تاكيد كرد: امامت‌پذيري در واقع پذيرش نظام امامت و نظام ولايي در زندگي اجتماعي است.

آيت‌الله علم‌الهدي اظهار داشت: امروز در جامعه نسبت به امامت و ولايت بينش‌هاي متفاوتي وجود دارد. حضور امامت در جامعه يك صورت عملياتي است و مصداق خارجي آن وجود نظام مديريتي بر مبناي ولايت است.

امام‌جمعه شهر مشهد با تاكيد بر اينكه اگر يك نظام مديريتي در جامعه به وجود بيايد اما اين نظام امام‌شناس و ولايت‌پذير نباشد، اين نظام مورد قبول نيست بيان داشت: شرط توحيد، اعتقاد به امامت و امامت‌پذيري است. پذيرش امامت يك ساختار و نظام اجتماعي در جامعه است.

وي افزود: مبناي اعتقادي شيعيان بر اين امر استوار است كه امروز وجود امام زمان(عج) و پذيرش ايشان امامت‌پذيري است.

آيت‌الله علم‌الهدي با طرح اين سؤال كه در حال حاضر پذيرش امامت امام زمان(عج) چگونه ممكن است؟ گفت: امروز در اين خصوص دو بينش در جامعه وجود دارد.

امام‌جمعه شهر مشهد خاطرنشان كرد: يك بينش اين است كه امام زمان(عج) يك امام ذخيره شده است تا در آينده بتواند امامت كند و نتيجه اين بينش اين است كه برخي‌ها مي‌خواهند امام زمان(عج) در حاشيه و افسانه باشد و اين بينشي باطل است.

وي در ادامه تصريح كرد: بينش ديگر اين است كه امام زمان(عج) امام ماست و اكنون امامت مي‌كند. امام زمان(عج) در عين غيبت بر جامعه جهاني امامت مي‌كند.

آيت‌الله علم‌الهدي با تاكيد بر اينكه امامت‌پذيري، پذيرش نظام امامت امام زمان‌(عج) است بيان داشت: امامت امام زمان(عج) در جامعه جهاني در شكل خاص و به طور خاص است.

امام‌جمعه شهر مشهد با اشاره به اينكه امام زمان(عج) در تمامي ابعاد زندگي ما امامت مي‌كنند، اظهار داشت: امام زمان(عج) راه ارتباط را فقط از يك راه مشخص داشته‌اند و غير از اين راه، تمامي مسير‌ها باطل است. امام زمان(عج) تنها راه ارتباط را با حجت، مجتهد جامع‌الشرايط و ولي‌فقيه تاكيد داشتند.

آيت‌الله علم‌الهدي با بيان اينكه ادعاي مشاهده و ارتباط با امام زمان(عج) كه برخي دم از آن مي‌زنند، نوعي دكان و دروغي بيش نيست، بيان داشت: كسي كه امروز در جامعه زندگي مي‌كند بايد امامت امام زمان(عج) را بپذيرد و راه پذيرش امامت ايشان از طريق حجت است.

امام‌جمعه شهر مشهد در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: اكنون حدود 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران مي‌گذرد و در اين سال‌ها استكبارجهاني تجربه كرده كه در اين مملكت حزب‌سازي راه به جايي نمي‌برد.

وي افزود: برخي‌ها فكر مي‌كنند كه مي‌توانند دين و فرقه‌اي بسازند و مردم را به وسيله آن منحرف كنند در حالي كه امامت امام زمان(عج) از راه مجتهد جامع‌الشرايط است.

آيت‌الله علم‌الهدي يادآور شد: امام زمان(عج) نايبي چون امام‌خميني(ره) داشت كه به وسيله ايشان، مردم و خون‌هايي كه ملت ايران نثار انقلاب اسلامي ايران كردند، طاغوت سرنگون شد.

امام‌جمعه شهر مشهد تاكيد كرد: كسي كه در برابر ولي‌فقيه بايستد و از فرمان ايشان اطاعت نكند و در مقابل نظام ولايي الگوي ديگري را مد نظر داشته باشد، اين شخص طاغوت‌پرست است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر امامت امام زمان(عج) در حال اجراست، خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در راه ولايت تا آنجا پيش رفت كه پهلويش شكست و فرزندش به شهادت رسيد اما با اين حال دامن حضرت علي(ع) را رها نكرد و آيا ما هم حاضريم تا پايان ولايت اين‌گونه باشيم؟



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.