نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آيت الله علم الهدي: مردم با دين سازي و فرقه سازي منحرف نمي‌شوند


تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي امام‌جمعه شهر مشهد مقدس در جمع عزاداران تهراني در ميدان هفتم تير تهران، گفت: حوادث و رويدادهاي اسلامي از 2 جنبه تجربي و عبرت‌آموزي قابل فهم است. توجه به ابعاد مثبت يك جريان به انسان تجربه مي‌آموزد و تامل در ابعاد منفي يك رويداد نيز بر عبرت انسان مي‌افزايد.

آيت‌الله علم‌الهدي با اشاره به اينكه مظلوميت حضرت فاطمه زهرا(س) يك رويداد جريان‌ساز و تاريخي از بعد عبرت‌آموزي است، خاطرنشان كرد:
مجموعه مشكلات و ناهنجاري‌هاي زندگي امت اسلامي معلول يك علت است. امام‌نشناسي و امامت‌ناپذيري؛ نشناختن امام و يا امام را شناختن و امامت را نپذيرفتن است.

وي با اشاره به اينكه امام‌نشناسي و امامت‌نپذيري منشاء تمام فجايع و رويدادهاي منفي در زندگي اجتماعي مسلمانان است، تاكيد كرد: امامت‌پذيري در واقع پذيرش نظام امامت و نظام ولايي در زندگي اجتماعي است.

آيت‌الله علم‌الهدي اظهار داشت: امروز در جامعه نسبت به امامت و ولايت بينش‌هاي متفاوتي وجود دارد. حضور امامت در جامعه يك صورت عملياتي است و مصداق خارجي آن وجود نظام مديريتي بر مبناي ولايت است.

امام‌جمعه شهر مشهد با تاكيد بر اينكه اگر يك نظام مديريتي در جامعه به وجود بيايد اما اين نظام امام‌شناس و ولايت‌پذير نباشد، اين نظام مورد قبول نيست بيان داشت: شرط توحيد، اعتقاد به امامت و امامت‌پذيري است. پذيرش امامت يك ساختار و نظام اجتماعي در جامعه است.

وي افزود: مبناي اعتقادي شيعيان بر اين امر استوار است كه امروز وجود امام زمان(عج) و پذيرش ايشان امامت‌پذيري است.

آيت‌الله علم‌الهدي با طرح اين سؤال كه در حال حاضر پذيرش امامت امام زمان(عج) چگونه ممكن است؟ گفت: امروز در اين خصوص دو بينش در جامعه وجود دارد.

امام‌جمعه شهر مشهد خاطرنشان كرد: يك بينش اين است كه امام زمان(عج) يك امام ذخيره شده است تا در آينده بتواند امامت كند و نتيجه اين بينش اين است كه برخي‌ها مي‌خواهند امام زمان(عج) در حاشيه و افسانه باشد و اين بينشي باطل است.

وي در ادامه تصريح كرد: بينش ديگر اين است كه امام زمان(عج) امام ماست و اكنون امامت مي‌كند. امام زمان(عج) در عين غيبت بر جامعه جهاني امامت مي‌كند.

آيت‌الله علم‌الهدي با تاكيد بر اينكه امامت‌پذيري، پذيرش نظام امامت امام زمان‌(عج) است بيان داشت: امامت امام زمان(عج) در جامعه جهاني در شكل خاص و به طور خاص است.

امام‌جمعه شهر مشهد با اشاره به اينكه امام زمان(عج) در تمامي ابعاد زندگي ما امامت مي‌كنند، اظهار داشت: امام زمان(عج) راه ارتباط را فقط از يك راه مشخص داشته‌اند و غير از اين راه، تمامي مسير‌ها باطل است. امام زمان(عج) تنها راه ارتباط را با حجت، مجتهد جامع‌الشرايط و ولي‌فقيه تاكيد داشتند.

آيت‌الله علم‌الهدي با بيان اينكه ادعاي مشاهده و ارتباط با امام زمان(عج) كه برخي دم از آن مي‌زنند، نوعي دكان و دروغي بيش نيست، بيان داشت: كسي كه امروز در جامعه زندگي مي‌كند بايد امامت امام زمان(عج) را بپذيرد و راه پذيرش امامت ايشان از طريق حجت است.

امام‌جمعه شهر مشهد در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: اكنون حدود 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران مي‌گذرد و در اين سال‌ها استكبارجهاني تجربه كرده كه در اين مملكت حزب‌سازي راه به جايي نمي‌برد.

وي افزود: برخي‌ها فكر مي‌كنند كه مي‌توانند دين و فرقه‌اي بسازند و مردم را به وسيله آن منحرف كنند در حالي كه امامت امام زمان(عج) از راه مجتهد جامع‌الشرايط است.

آيت‌الله علم‌الهدي يادآور شد: امام زمان(عج) نايبي چون امام‌خميني(ره) داشت كه به وسيله ايشان، مردم و خون‌هايي كه ملت ايران نثار انقلاب اسلامي ايران كردند، طاغوت سرنگون شد.

امام‌جمعه شهر مشهد تاكيد كرد: كسي كه در برابر ولي‌فقيه بايستد و از فرمان ايشان اطاعت نكند و در مقابل نظام ولايي الگوي ديگري را مد نظر داشته باشد، اين شخص طاغوت‌پرست است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر امامت امام زمان(عج) در حال اجراست، خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در راه ولايت تا آنجا پيش رفت كه پهلويش شكست و فرزندش به شهادت رسيد اما با اين حال دامن حضرت علي(ع) را رها نكرد و آيا ما هم حاضريم تا پايان ولايت اين‌گونه باشيم؟

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=4203&tab=rooz