نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
کاهش ۶ درصدی تصادفات در مقابل افزایش ۱۰ درصدی سفرها


تاریخ: ۵ فروردين ۱۳۹۲

سردار مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: با توجه به آغاز مرحله دوم سفرهای نوروزی که از روز گذشته مسافران با تمام شدن تعطیلات رسمی ایام نوروز به شهرهای خودشان در حال برگشت هستند و امروز هم شاهد بار ترافیکی پر حجم در بعضی از محورهای کشور هستیم.

وی در ادامه گفت: جاده‌های منتهی به شهر مشهد مقدس، محورهای مواصلاتی استان خوزستان و شهر قم و همچنین محورهای شمالی کشور دارای بار ترافیکی پرحجم و نیمه سنگین هستند.

سردار مؤمنی افزود: امسال تاکنون مردم بیشتر قوانین را رعایت کرده‌اند و با توجه به افزایش 9 تا 10 درصدی حجم سفرها شاهد کاهش 6 درصدی تصادفات در جاده‌های کشور بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 37 درصد از تصادفات جاده‌ای از نوع واژگونی بوده که اصلی‌ترین عامل حوادث واژگونی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

وی همچنین گفت: 19 درصد از تصادفات رانندگی به علت انحراف به چپ خودروها در جاده‌های دو طرفه که مسیر رفت و برگشت جدا نیست بوده است که در کل 57 درصد از علت تمام تصادفات رخ داده در ایام نوروزی مربوط به واژگونی و انحراف به چپ خودروها بوده است.

سردار مؤمنی گفت: در تصادفات انحراف به چپ رعایت بردباری و صبر و عدم تغییر مسیر ناگهانی باعث می‌شود که از وقوع اینگونه حوادث جلوگیری شود و از مردم می‌خواهیم با آرامش بیشتری رانندگی کنند و بدانند طول مسیر بخشی از سفر است و باید از آن لذت ببرند.

وی تأکید کرد: رانندگانی که در مسیرهای طولانی رانندگی می‌کنند حتما هنگام خستگی و خواب‌آلودگی در نزدیکترین جای مطمئن توقف کرده و پس از استراحت به مسیر خود ادامه دهند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=9303&tab=rooz