نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
«آرگو» ماهیت صهیونیستی اسکار را برملا کرد


تاریخ: ۷ اسفند ۱۳۹۱

«جبار آذین» منتقد و مدرس سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد ارزیابی خود از مراسم اسکار، اظهار داشت: مراسم سینمای، سیاسی اسکار که از همان آغاز تاسیس با سرمایه و هدایت صهیونیست‌ها شکل یافت، همچنان در همان مسیر و در راه خدمت به اهداف استکبار، جهان اسلام و مردم جهان به کار خود ادامه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: این تصور که مجریان و سیاستگذاران این مراسم صرفاً به سینما می‌اندیشند و انتخاب‌هایشان در مدار فرهنگ و هنر است، تصوری کاملاً باطل است.

آذین تصریح کرد: سرمایه‌گذاران و برگزارکنندگان این مراسم طی سال‌ها ثابت کرده‌اند که هیچگونه سنخیتی با فرهنگ‌ها و هنرهای انسانی ندارند و مشخصاً سیاسی عمل می‌کنند و اگر تحت شرایطی فیلمی هم از کشورهای در حال توسعه به دلیل مضامین انسانی در این برنامه مطرح شده و جایزه‌ای دریافت کرده است، به دلیل شرایط و فشارهای اخلاق‌مدارانه جهان است و البته ویژگی‌های هنری و اجتماعی خود اثر، چنانچه فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی به دلیل شاخصه‌های خود اثر و جهانی شدن نمایش آن نگذشت تا اسکارنشینان به این اثر و ایران سیاست تحمیل را تزریق کنند.

آذین ادامه داد: اسکار امسال با اهتزاز درآوردن پرچم یک اثر ضدایرانی و تحریف شده تاریخ انقلاب اسلامی نشان داد که جهان استکبار بازهم همچنان در مسیر اسلام‌هراسی و ایران‌ستیزی گام برمی‌دارد و فیلم منتخب این مراسم یعنی «آرگو» در ساخته عوامل استکبار به سفارش صهوینیست است.

وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اسکار امسال نیز یکبار دیگر پرده از سیاست‌های استکبار آن برداشت و ماهیت این مراسم را به جهانیان نشان داد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=9271&tab=rooz