نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اعزام هیئت پارلمانی ایران به غزه قطعی شد


تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۱

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه عصر امروز (ِیکشنبه) اعضای کمیسیون متبوعش به ارائه گزارشی از این جلسه پرداخت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعزام هیئت پارلمانی ایران به غزه قطعی است و اقدامات قانونی در این زمینه در حال پیگیری است.

وی افزود: با توجه به جنایات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر و همچنین سکوت مرگبار مجامع و محافل بین‌المللی و ضرورت توجه جدی به آلام، نیازهای اولیه و حمایت‌های انسان‌دوستانه و روحیه‌بخشی به مقاومت مردم مظلوم غزه، اعزام هیئت پارلمانی به غزه قطعی و اقدامات قانونی آن در حال پیگیری است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مهدی داوتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و مسئول پیگیری موضوع ستار بهشتی در جلسه امروز کمیسیون گزارشی از آخرین بررسی‌ها در این زمینه به اعضا ارائه کرد.

وی ادامه داد: دواتگری با استفاده از «مرگ مشکوک» به جای «قتل» اعلام کرد که بررسی‌ها ادامه دارد و گزارش نمونه‌برداری و آزمایشات پزشکی تأثیر بسزایی در نتیجه بررسی‌ها خواهد داشت، چرا که کبودی‌ها نمی‌تواند عامل مرگ ستار بهشتی باشد.

سیدحسین نقوی در خاتمه خاطرنشان کرد: در این جلسه بحث مفصلی پیرامون لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل‌های اول و دوم الحاقی به کنوانسیون‌های ژنو 1977 صورت گرفت و تصمیم‌گیری نهایی به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=9098&tab=rooz