نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آيت‌الله نوري‌همداني: آيت‌الله خامنه‌اي همه صفات رهبر جامعه اسلامي را دارند


تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله حسين‌ نوري‌همداني ظهر امروز در ديدار با دانشجويان پرديس قم دانشگاه تهران و همچنين جمعي از پاسداران خراسان رضوي‌ با اشاره به موضوع امامت اظهار داشت: موضوع امامت در اسلام يكي از موضوعات مهم و اساسي است و امامان براي هدايت مردم آمده‌اند.
وي تصريح كرد: براي اداره هر جامعه‌اي نياز به رهبر و هدايت‌گري است كه پس از پيامبر (ص) امامان به عنوان ادامه‌دهندگان دين حق حاضر شده و به هدايت مردم پرداختند.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: امامت ادامه‌دهنده دين پيامبر (ص) است و موضوعي جدا نيست و امامان در جامعه مردم را هدايت و رهبري مي‌كردند.
نوري‌همداني با بيان اينكه اسلام دين خاموشي‌ نيست، تصريح كرد: اسلام دين خروش و حركت است و بايد در اين دين نيز رهبر و هدايت‌گري وجود داشته باشد تا به هدايت صحيح مردم در راستاي دستورات دين بپردازد.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به موضوع ولايت فقيه ادامه داد: با عنايت خداوند به دليل اينكه دشمنان امامان را به شهادت مي‌رساندند، امام زمان (عج) از نظرها غايب شد و در زمان غيبت نيز بايد ولي‌فقيه به عنوان نايب امام به هدايت مردم بپردازد.
وي ضمن برشمردن ويژگي‌هاي رهبر بيان داشت: رهبر بايد فقيه و اسلام‌شناس باشد تا بتواند با فقاهت خود مسائل اسلامي را تبيين كند.
‌نوري‌همداني اظهار داشت: همچنين رهبر بايد عادل باشد و با عدالت و تقوايي كه پيشه مي‌كند در ميان مردم عادلانه رهبري كند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه رهبر بايد مدير و مدبر باشد، عنوان داشت: در شرايطي كه همه دنيا در برابر نظام اسلامي ايستاده‌اند، بايد فردي كه رهبري جامعه اسلامي را بر عهده مي‌گيرد بسيار مدير و مدبر باشد تا بتواند در برابر همه هجمه‌هاي دشمن ايستادگي كند.
وي ابراز داشت: موضوعات اقتصادي، سياسي، فرهنگي، جهاد و... از جمله مسائلي است كه نياز است رهبري با تدبير خود آنها را مديريت كند.
نوري‌همداني تاكيد كرد: تدبر رهبري موجب خواهد شد تا قدرت و عزت در نظام حفظ شده و همواره روحيه استكبارستيزي در نظام اسلامي حاكم شود.
استاد حوزه علميه قم يكي ديگر از صفات رهبر را شجاع بودن برشمرد و ادامه داد: رهبر جامعه اسلامي بايد شجاعت داشته باشد تا نقشه‌هاي دشمن را دريافته و مقتدرانه در برابر آنها ايستادگي كند.
وي تاكيد كرد: امروز به فضل خداوند آيت‌الله خامنه‌اي همه اين صفات را داشته و به عنوان يك رهبر مقتدر در جهان اسلام به شمار مي‌روند.
اين مرجع تقليد در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره كرد و ضمن عرض تسليت به مناسبت اين روز گفت: امام صادق (ع) تاكيد دارند كه بايد دين را به درستي بفهميم و ما نيز بايد در راستاي كلام امام حركت كرده تا به حاشيه نرويم.
وي تاكيد كرد: در روز شهادت امام صادق (ع) بايد سراسر ايران غرق در عزا و ماتم شود و انتظار است مردم در خور شأن آن امام به عزاداري بپردازند.
‌نوري‌همداني با اشاره به موضوع جدايي دين از سياست گفت: دشمن تاكيد داشت كه بايد دين از سياست جدا شود، يعني ما كلام امام را كنار گذاشته و فقط به ‌عبادت بپردازيم و دشمن نيز به بيت‌المال مسلمين تعرض كند.
وي تصريح كرد: امام خميني (ره) با قيام امام گونه خود اين سد را شكستند و مردم را در موضوعات مختلف مداخله داده و علنا اعلام كردند بايد مردم در امور خود دخيل باشند.
استاد حوزه علميه قم بيان داشت: بايد اين موضوعات را دانسته و بدانيم براي رسيدن به نظام اسلامي چه سختي‌هايي را كشيده‌ايم تا از آن حفاظت كنيم.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=898&tab=rooz