نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
افسرده‌ها در اینترنت چه می‌کنند؟


تاریخ: ۳ تير ۱۳۹۱

به گزارش فارس به نقل از نیویورک تایمز، بر اساس مطالعه ای که نتایج آن اخیرا در نشریه IEEE Technology and Society منتشر شده، افراد افسرده از الگوهای خاصی در استفاده از اینترنت پیروی می کنند.

 این مطالعه که با حضور 216 دانشجوی داوطلب در دانشگاه میسوری انجام شده نشان می دهد 30 درصد از این افراد دارای نشانه هایی از افسردگی بوده و در زمینه بارگذاری، مشاهده ویدئو، چک کردن ایمیل و... از افراد غیر افسرده متفاوت بوده اند.

یکی از یافته های این پژوهش این بوده که افراد افسرده تر بیشتر از دیگر افراد به استفاده از ایمیل و تبادل ایمیل علاقه دارند. بر همین اساس افرادی که به طور مرتب و مکرر ایمیلشان را چک می کنند بیش از دیگران دچار اضطراب و نگرانی هستند.

افراد افسرده همچنین در استفاده از اینترنت آشفتگی و بی نظمی بیشتری دارند و به عنوان مثال به طور مکرر از چک کردن ایمیل به بازی کردن و سپس چت کردن روی می آورند و مدت زمان زیادی را صرف انجام یک کار خاص نمی کنند.

افراد افسرده بیشتر از دیگران در اینترنت ویدئو مشاهده می کنند، بازی می کنند و وقتشان را صرف چت می کنند.

محققان امیدوارند این بررسی منجر به طراحی نرم افزاری شود که پس از نصب بر روی گوشی یا رایانه در صورتی که الگوی استفاده کاربر از اینترنت به الگوی استفاده افراد افسرده نزدیک شد، به وی هشدار دهد.
 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=8683&tab=rooz