نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
در جشنواره دولتی به سکولارها مدال طلا دادند!
به جاي اهداء كمك‌هاي كلان مالي به برخي بازيگران فاسد و هنرمندان مبتذل و مشتي مانكن در سينما، به جاي دادن جايزه و سكه به نويسندگان و مترجمان ليبرال در برخي جشنواره‌هاي فصلي...


صراط - پیام فضلی‌نژاد با اعلام تشکیل «هیات علمی میثاق» برای تدوین راهبردهای جنگ عقیده و شرح پیگیری‌های خود درباره وضعیت اقتصادی خانواده شهید گلدوی، به انتقاد از تخصیص بودجه‌های کلان دولتی به چهره‌های سکولار پرداخت و گفت: به جاي اعطاي مدال طلا به اساتيد سكولار رشته‌هاي علوم انساني در دانشگاه‌ها و برگزيدن سكولارها و اصلاح‌طلبان به عنوان پيشكسوت علوم انساني [مانند کریم مجتهدی که هفته گذشته هم «مدال طلای ابن‌سینا» را گرفت و هم به همراه کاظم معتمدنژاد عنوان «پیشکسوت علوم انسانی» را گرفت!]، به جاي اهداء كمك‌هاي كلان مالي به برخي بازيگران فاسد و هنرمندان مبتذل و مشتي مانكن در سينما، به جاي دادن جايزه و سكه به نويسندگان و مترجمان ليبرال در برخي جشنواره‌هاي فصلي، به جاي دادن وام‌هاي كلان به ناشراني كه همراه انديشه انقلاب اسلامي نيستند، به جاي رد و بدل شدن ميلياردها پول براي خريد و فروش فوتباليست‌ها، به جاي برگزاري جشنواره‌هاي متعددي كه اغلب ثمره و نتيجه آن معلوم نيست و به جاي كار ويتريني و فانتزي در اين حوزه‌ها كه گاهي توليداتشان به جنگ نرم عليه آرمان‌هاي اسلام ناب نيز دامن مي‌زند، بايد براساس آموزه‌هاي امام خميني(ره) و سيره مقام معظم رهبري، چنين هزينه‌هاي گزافي در اختيار نهادهايي چون بنياد شهيد و بنياد جانبازان قرار گيرد تا صرف ارتقاء وضعيت آنان شود.

پژوهشگر مؤسسه كيهان افزود: اي كاش دولت، آئين نامه‌اي تصويب كند يا مجلس شوراي اسلامي قانوني را از تصويب بگذراند كه به جاي دادن جايزه مادي و معنوي به انواع و اقسام شخصيت‌هاي سكولار كه هيچ كوششي در راه «جنگ عقيده» و جنگ حق و باطل و جنگ فقر و غنا نكرده‌اند، همه دستگاه‌هاي دولتي موظف شوند با تعطيل كردن جشنواره‌هاي كاذب و اهداء جوايز غيرضروري و بلكه جوايز به افرادي كه توليداتشان نسبتي با آرمان‌هاي انقلاب ندارد، چنين منابع مالي‌اي صرف خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران و قشر مستضعف شود. به نظر من، اكنون كه مجلس اصولگرا در حال تصويب برنامه توسعه است، زمان خوبي است كه پيشنهاد شود در راستاي اهداف دولت براي ارتقاء وضع محرومان – كه اغلب خانواده‌هاي ايثارگر از اين طبقه و به فرموده امام از پابرهنگان تاريخ تلخ و شرم‌آور محروميت‌ها هستند- برگزاري جشنواره‌هاي جنبي توسط نهادهاي دولتي ممنوع شود. قطعاً بايد جشنواره‌هاي ملي و معتبر برپا باشند تا از توليدات انقلابي در همه عرصه‌ها تجليل كنند، اما اين معنا ندارد كه هر نهاد دولتي براي تبليغ خود كلي جشنواره جنبي برگزار كند و به نوعي نیز خبرنگاران و نويسندگان را نمك‌گير كند.

 


پيام فضلي‌نژاد، ضمن تشريح پيگيري‌هاي خود پيرامون وضعيت خانواده شهيد گلدوي، از تدوين «ميثاق جنگ عقيده و پيمان جانبازي» توسط برخي از برگزيدگان برتر هفدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها خبر داد.

پيام فضلي‌نژاد، پژوهشگر مؤسسه كيهان در گفت‌وگو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، اظهار داشت: پس از اختتاميه جشنواره مطبوعات و تماس با خانواده معظم شهيد گلدوي و اطلاع بيشتر از جزييات مشكلات زندگي وي، ابتدا موضوع را تلفني با معاون محترم حقوقي و پارلماني ستاد كل نيروهاي مسلح مطرح كردم و با دغدغه‌اي كه سردار نسبت به اين موضوعات دارد، پيگيري اين مسئله را آغاز كرد.

وي ادامه داد: سپس در تماسي با حجت‌الاسلام و المسلمين محمد حسن رحيميان، نماينده مقام معظم رهبري در بنياد شهيد و امور ايثارگران، سخنان همسر گرانقدر شهيد گلدوي را با وي در ميان گذاشتم و متوجه شدم كه وي، پيش از اين در جريان مشكلات اين خانواده بوده‌اند و بنياد شهيد نيز براي تحول وضع نابه‌سامان مسكن و معيشت همسر و فرزندان اين شهيد عاليقدر اقدام كرده است.

فضلي‌نژاد افزود: با اين حال نتيجه اين رايزني به نگارش نامه‌اي به محضر نماينده مقام معظم رهبري در بنياد شهيد انجاميد و حجت‌الاسلام رحيميان نيز قول پيگيري مجدد بر روي اين نامه را داد و درحال حاضر، مطلع هستم كه اقدام لازم به لطف الهي براي رفع مشكلات و تسريع در روند اجرايي بهبود وضعيت اين خانواده عزيز ملت ايران انجام شده است.

برنده تنديس رتبه اول جنگ نرم از هفدهمين جشنواره مطبوعات افزود: به اعتقاد من بايد در رفع احتياجات و حاجات خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران بخش مهمي از اين بوروكراسي اداري موجود در دولت متحول شود.

وي گفت: به جاي اعطاي مدال طلا به اساتيد سكولار رشته‌هاي علوم انساني در دانشگاه‌ها و برگزيدن سكولارها به عنوان پيشكسوت علوم انساني، به جاي اهداء كمك‌هاي كلان مالي به برخي بازيگران فاسد و هنرمندان مبتذل و مشتي مانكن در سينما، به جاي دادن جايزه و سكه به نويسندگان و مترجمان ليبرال در برخي جشنواره‌هاي فصلي، به جاي دادن وام‌هاي كلان به ناشراني كه همراه انديشه انقلاب اسلامي نيستند، به جاي رد و بدل شدن ميلياردها پول براي خريد و فروش فوتباليست‌ها، به جاي برگزاري جشنواره‌هاي متعددي كه اغلب ثمره و نتيجه آن معلوم نيست و به جاي كار ويتريني و فانتزي در اين حوزه‌ها كه گاهي توليداتشان به جنگ نرم عليه آرمان‌هاي اسلام ناب نيز دامن مي‌زند، بايد براساس آموزه‌هاي امام خميني(ره) و سيره مقام معظم رهبري، چنين هزينه‌هاي گزافي در اختيار نهادهايي چون بنياد شهيد و بنياد جانبازان قرار گيرد تا صرف ارتقاء وضعيت آنان شود.

فضلي‌نژاد افزود: تاريخ انقلاب اسلامي اثبات كرد كه خانواده‌هاي شهداء هيچ توقع مادي و انتظار اقتصادي از رهگذر جهاد در راه خدا ندارند، اما اين رافع مسئوليت دولت نيست، چون امام روح الله فرمودند "شرافت اين خانواده‌ها بايد نسل به نسل و سينه به سينه حفظ شود و در همه امور، حق تقدم با خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران است ".

اين روزنامه‌نگار متعهد كشور بيان داشت: توصيه امام (ره) اين بود كه "نگذاريد نام پيشكسوتان جهاد و شهادت فراموش شود " و اين سخن درباره شهداء فتنه سبز نيز صادق است؛ وقتي مقام عظماي ولايت يك روز سفر خود را براي ديدار با 3 خانواده شهيد در قم تمديد مي‌كنند، اين پيام ارزنده‌اي براي ماست تا جايگاه والاي آنان برايمان يادآوري شود.

وي گفت: هر چند كه متوليان اين امور، متولياني از جنس حجت‌الاسلام رحيميان، به حق از پاكترين و دغدغه‌مندترين مسئولان هستند، اما آنان نيز منابع مالي مشخصي دارند و امكانات محدودي.

پژوهشگر مؤسسه كيهان افزود: اي كاش دولت، آئين نامه‌اي تصويب كند يا مجلس شوراي اسلامي قانوني را از تصويب بگذراند كه به جاي دادن جايزه مادي و معنوي به انواع و اقسام شخصيت‌هاي سكولار كه هيچ كوششي در راه «جنگ عقيده» و جنگ حق و باطل و جنگ فقر و غنا نكرده‌اند، همه دستگاه‌هاي دولتي موظف شوند با تعطيل كردن جشنواره‌هاي كاذب و اهداء جوايز غيرضروري و بلكه جوايز به افرادي كه توليداتشان نسبتي با آرمان‌هاي انقلاب ندارد، چنين منابع مالي‌اي صرف خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران و قشر مستضعف شود.

فضلي‌نژاد خاطرنشان كرد: به نظر من، اكنون كه مجلس اصولگرا در حال تصويب برنامه توسعه است، زمان خوبي است كه پيشنهاد شود در راستاي اهداف دولت براي ارتقاء وضع محرومان – كه اغلب خانواده‌هاي ايثارگر از اين طبقه و به فرموده امام از پابرهنگان تاريخ تلخ و شرم‌آور محروميت‌ها هستند- برگزاري جشنواره‌هاي جنبي توسط نهادهاي دولتي ممنوع شود.

وي افزود: قطعاً بايد جشنواره‌هاي ملي و معتبر برپا باشند تا از توليدات انقلابي در همه عرصه‌ها تجليل كنند، اما اين معنا ندارد كه هر نهاد دولتي براي تبليغ خود كلي جشنواره جنبي برگزار كند و به نوعي هم خبرنگاران و نويسندگان را نمك‌گير كند.

نويسنده كتاب «شواليه‌هاي ناتوي فرهنگي» در خاتمه اذعان كرد: پس از اهداء جوايز به خانواده‌هاي شهداي بسيجي مبارزه با فتنه سبز، جلسه مشتركي با آقايان شهريار زرشناس، فلسفه‌دان برجسته كشور و سعيد مستغاثي، كارگردان مستند تلويزيوني «راز آرماگدون» داشتيم تا بتوانيم «ميثاق جنگ عقيده و پيمان جانبازي» را با تكيه بر آراء امام و رهبري تدوين كنيم و مقدمات اين كار فراهم شده است.

وي ادامه داد: عده‌اي از برگزيدگان برتر جشنواره مطبوعات و بسياري از نويسندگان و هنرمندان متعهد نيز حامي تدوين چنين مانيفست و ميثاقي هستند و «هيئت علمي ميثاق» خروجي اين اتحاد مقدس است.
فضلي نژاد بيان داشت: با سخنان اخير مقام عظماي ولايت در سفر به قم و تأكيدات مؤكد ايشان پيرامون جهاد مقدس علمي، انتشار اين ميثاق ضرورت راهبردي بيشتري پيدا كرده است.

وي اظهار داشت: اميدواريم مراحل نگارش اين ميثاق‌نامه سريع‌تر به پايان برسد تا در هيئت علمي به شور گذاشته شود و پس از طي مراحل نهايي منتشر شود.

گفتنی است در اختتاميه هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، پيام فضلي‌نژاد، شهريار زرشناس و سعيد مستغاثي كه از چهره‌هاي فرهيخته رسانه‌اي و ادبي كشور هستند، هداياي رتبه‌هاي نخست و «پيشكسوت مطبوعاتي» را به خانواده شهيد گلدوي و شهداي مقابله با فتنه تقديم كردند.
http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=85&tab=bargozide