نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اختصاصی مفیدنیوز//ملت ايران تاريخ را تغيير دادند
سرویس سیاسی مفیدنیوز :: اين ايام گذشت و رسيد به انقلاب اسلامي و دهه نود، دهه اي كه تا مي شد پشت استكبار را لرزانديم ؛ در مسئله توليد علم ، انرژي هسته اي ،‌تكنولوژي و صنعت و دستاوردهاي پزشكي و عمراني و ... و در نمونه آخر هم اقتدار خودمان را به رخ جهانيان كشيديم و آن قطع صادرات نفت خام به انگليس و فرانسه و تهديد ديگر كشورهاي اروپايي در قطع صادرات نفت به كشورشان بود

تاریخ: ۶ اسفند ۱۳۹۰

در قرآن كريم آمده است «انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم» خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند.

نگاهي به تاريخ ايران قبل از انقلاب اسلامي سال 1357 مي اندازيم . از زمان حكومتهاي صفويه و زنديه كه بگذريم و به زمان قاجاريه برسيم انقدر تاريكي و خفقان و ننگهاي سياسي را مي بينيم كه ناخواسته از مرور تاريخمان شرمنده مي شويم. همين اواخر حكومت قاجاريه بود كه انگليس و شوروي كه داعيه رهبري جهان و ابر قدرتي را داشتند با هزار حقه و نيرنگ وارد كشور و دربار پادشاهي ايران شدند و تا آنجا كه توانستند منافع خود را تامين كردند.

اجانب و بيگانگان همينكه بوي نفت را استشمام كردند سر از پا نشناختند و آزادي و دموكراسي را زير پا گذاشتند تا نكند از رقباي خودشان در جهان استعماري عقب بيافتند ؛ آمدند هرچه توانستند از نفت ايران بردند بدون اينكه بهايي بپردازند.

در زمان رضاخان هم وضعيت بدتر شد ؛ بريتانيا و شوروي از يكطرف ، آلمان و ايتالياها هم از طرف ديگر آمدند و وارد كشور شدند و منافع خود و ملتشان را تامين كردند و رفتند. در گرماگرم جنگ جهاني دوم به هزار بهانه ايران را اشغال كردند و نبض نفت خاورميانه يعني نفت ايران را به دست گرفتند و به تجارت پرداختند ، كسي هم جرات اعتراض به آنها را نداشت اگر هم جلويشان مي ايستادند از هزار طرف بهشان حمله و اعتراض مي شد .

در زمان محمدرضا پهلوي هم به همين شكل فقط انگليس و شوروي جاي خود را به آمريكاييها دادند،‌گرچه از نظر شاه پهلوي اينها با هم فرق مي كردند! اما در اصل همگي برادران آنگولاساكسون بودند و پيوند برادري بسته بودند تا منافع خود را به هر ترتيبي تامين كنند.

 اين ايام گذشت و رسيد به انقلاب اسلامي و دهه نود، دهه اي كه تا مي شد پشت استكبار را لرزانديم ؛ در مسئله توليد علم ، انرژي هسته اي ،‌تكنولوژي و صنعت و دستاوردهاي پزشكي و عمراني و ... و در نمونه آخر هم اقتدار خودمان را به رخ جهانيان كشيديم و آن قطع صادرات نفت خام به انگليس و فرانسه و تهديد ديگر كشورهاي اروپايي در قطع صادرات نفت به كشورشان بود. اقدامي كه در كمترين ثانيه اي قيمتهاي جهاني نفت و بنزين را تغيير داد. حالا قيمت بنزين در اروپا و آمريكا را ما مشخص مي كنيم.

اين عزت نفس و سربلندي را كسب نكرديم مگر اينكه خودمان خواستيم و تا آخر هم ادامه خواهيم داد . انشاالله ديگر كشورهاي اسلامي و انقلابي خواست و اراده ملت ايران را براي خود الگو قرار دهند.

حميد سطوتي – مفيد نيوز
 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=843&tab=news