نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
احمدی نژاد: باید به ۷۵ میلیون ایرانی نشان صلح داده شود


تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در همایش صلح و دوستی پیام ایران برای جهان که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد با تشکر از جمعیت هلال‌احمر و تمام دست‌اندرکاران این اجلاس گفت: صلح واژه‌ای است که در طول تاریخ همه ابناء بشر به دنبال آن بودند و زیباترین آرزوی انسان استقرار صلح و عدالت بوده است.

وی افزود: ارزش صلح آنقدر بالا است که حتی برهم‌زنندگان صلح جهانی و جنایتکاران بزرگ در توجیه جنایات خود از آن استفاده می‌کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: البته صلح تنها در برابر جنگ نیست، صلح برقراری یک رابطه متقابل و تکامل آفرین بین تمام آحاد بشر است.

احمدی‌نژاد گفت: صلح تنها آتش‌بس نیست، بلکه صلح برقراری عشق و محبت بین تمام انسان‌ها است.

وی افزود: به نظرم زمانی در جهان صلح مستقر خواهد شد که این دو عامل رابطه بین انسان‌ها را محکم کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اولین عامل عدالت است، ممکن است در یک جا با زور یک آرامش، سکون و سکوتی تحمیل شود اما به طور حتم آن آرامش صلح نیست. صلح بر پایه عدالت است و عدالت به معنای آن که حق هر کسی به تمام و کمال داده شود.

احمدی‌نژاد گفت: اگر عدالت نباشد، صلحی نیز وجود نخواهد داشت و صلح پایدار با عدالت پایدار ممکن خواهد شد.

وی افزود: ریشه تمام کینه‌ها و فاصله‌ها بی‌عدالتی است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مهر و محبت عامل دوم استقرار صلح است ادامه داد: اگر انسان‌ها نسبت به هم مهر و محبت نداشته باشند صلح مستقر نخواهد شد.

احمدی‌نژاد گفت: بین مادر و فرزند هیچگاه جنگی در نخواهد گرفت مگر اینکه مادر یا فرزند از حقیقت مادر و فرزندی فاصله بگیرند.

وی افزود: مادر هیچگاه از رشد و پیشرفت فرزند خود احساس نگرانی و خطر نمی‌کند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: صلح زمانی برقرار می‌شود که هر انسانی بر اساس عشق و محبت موقعیت خود را نسبت به سایر انسانها تعریف کنند و انسانیت منهای عشق و محبت بی‌معنا است. صلح زمانی مستقر خواهد شد که دلهای انسان‌ها نسبت به دیگران سرشار از عشق و محبت باشد.

احمدی‌نژاد گفت: به طور طبیعی فطرت تمام انسان‌ها خواهان صلح، عشق و عدالت بوده است و در طول تاریخ هر حاکمی که بهره‌ای از عشق و عدالت داشته باشد در نزد انسان‌ها محترم است.

وی افزود: عشق و عدالت و صلح یک مطالبه ذاتی بر اساس فطرت مشترک بین تمام ابناء بشر است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: توده‌های مردم با یکدیگر مشکلی ندارند و هرگاه پیامبران الهی به عنوان پرچمداران صلح حرکت خود را آغاز کردند تمام بدنه اجتماعی گرد آنها جمع شده اند.

احمدی‌نژاد گفت: کسانی که به جای صلح، کینه و دشمنی جنگ، کشتار و نسل‌کشی‌ها را بر بشریت تحمیل کرده‌اند زورمداران بی‌فرهنگ، قدرتمداران خودخواه و حاکمان و ظالمانی بوده‌اند که بهره‌ای از عشق و عدالت نسبت به دیگران نداشته‌اند.

وی افزود: کسانی می‌توانند عشق و عدالت در جامعه حاکم کنند که دلهای آنها لبریز از عشق و محبت به دیگران باشد و از تمام اشتباهات نیز دور باشند.  

رئیس‌جمهور ادامه داد: انبیاء الهی که قلب آنها از همه زیاده‌خواهی‌ها و زیاده‌طلبی‌ها خالی است همواره انسان‌ها را دعوت به صلح بر پایه عشق و عدالت کرده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت: خداوند متعال رسالت انبیاء را بر اساس صلح و دوستی تعریف کرد و از زبان پیامبران، مهرورزی و صلح حاکم بر اساس عشق و عدالت را به انسان‌ها یادآوری کرد.

وی افزود: البته خداوند هم‌اکنون نیز بشریت را تنها نگذاشته است و انسان منتظر روزی است تا صلح نهایی با آمدن منجی مستقر شود و بشریت به سمت نقطه‌ای حرکت کن که عشق و محبت بین تمام انسان‌ها حاکم باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران در طول تاریخ هیچگاه متجاوز نبوده است و همواره پرچم‌دار صلح بر پایه عشق و عدالت بوده است گفت: اگر قرار باشد روزی نشان صلح در ایران تعریف شود به نظرم باید به 75میلیون ایرانی نشان صلح داده شود.

احمدی‌نژاد در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران این اجلاس گفت: بیاییم همه با هم دست در دست هم به سمت فردایی روشن حرکت کنیم.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=8396&tab=rooz