نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیت الله مکارم شیرازی: مسئولان گرانی‌ها را ریشه‌ای حل کنند


تاریخ: ۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در مسجد امیرالمومنین(ع) با اشاره به خطبه این بانوی بزرگوار گفت: خطبه ایشان سراسر درس، حکمت و نور است و باید به آن پرداخته و توجه اساسی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ایشان در این خطبه در خصوص خودشان نکته‌ای نگفتند و صحبت نکردند و به معرفی حضرت رسول اکرم(ص) پرداختند.

این مرجع تقلید بیان داشت: حضرت زهرا(س) در این خطبه نکته‌ای مهم را بیان می‌کنند و آن این است که آنها را به زمان گذشته بر می‌گرداند و می‌فرمایند که جایگاه شما در بدترین جایگاه‌ها بود و به واسطه رسول خداوند شما از جهل و نادانی نجات یافتید.

مکارم شیرازی گفت: البته فرموده ایشان برای ما نیز درسی است که ما در گذشته کجا بودیم و انقلاب ما را به کجا آورد، قبل از انقلاب بیگانگان بر ما حکومت می‌کردند و هیچ اراده‌ای از خودمان نداشتیم.

وی اذعان داشت: نمایندگان ما توسط سفارتخانه‌های بیگانگان تعیین می‌شدند و سفیر انگلیس و آمریکا لیست نمایندگان را می‌دادند و می‌گفتند اینها باید از درون صندوق بیرون آمده و رای بیاورند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: این ذلت و بدبختی ما بود و ارتش ما بیش از 30 هزار مستشار داشت و نباید فراموش کنیم که در چه وضعی به سر می‌بردیم و انقلاب و اسلام ما را نجات داد.

مکارم شیرازی گفت: هیچ گاه فراموش نمی‌کنم که در آن زمان بسیاری از افراد لباس وصله‌دار می‌پوشیدند زیرا در فقر و تهی دستی و اختلاف فراوان به سر می‌بردند.

وی تصریح کرد: در دنیا نامی از کشور ایران نبود اما انقلاب موجب پیشرفت کشور شد به گونه‌ای که امروز نام ایران در دنیا می‌درخشد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در آن زمان گندم وارد کشور نشد و ما دچار قحطی شدیم اما امروز ایران به جایگاهی رسیده که در گندم خودکفا شده و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

مکارم شیرازی گفت: برگزاری این مراسم‌های عزاداری در گذشته در ایران نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف فاطمی در کشور هستیم.

وی تاکید کرد: این اسلام ارزان به دست نیامده که ارزان هم آن را از دست بدهیم چه بسیار خون‌هایی که در این مسیر ریخته شده و باید از آن حفاظت و نگهبان آن باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند ارزش‌های اسلامی کمرنگ شود، اذعان کرد: نباید اجازه دهیم که ارزش‌های انقلاب کمرنگ شود، امروز موضوع حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش افراد غرب زده برای رواج برخی مسائل در شهر مقدس قم گفت: نباید بگذاریم که این‌گونه مسائل ترویج شود و این به نوعی دهن کجی به انقلاب و اسلام است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: مردم از گرانی‌های اخیر به شدت نگران هستند و بارها نیز نامه‌هایی را به ما نوشته و خواستار رفع این موضوع شده‌اند.

مکارم شیرازی گفت: این موضوع یارانه‌ها که مدنظر است، اگر سبب تورم شود که هزینه این تورم از هزینه‌ یارانه‌ای که می‌دهند، بیشتر باشد، هدفمندی یارانه‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی افزود: از سوی دیگر اگر این هدفمندی در دراز مدت به صنایع ما نیز ضربه وارد کرده طبیعتا طرح موفقیت آمیزی نخواهد بود.

این مرجع تقلید بیان داشت: مسائل اقتصادی موضوعات بسیار حساس و ظریفی است که باید با برنامه پیش برود و باید به فکر مردم  باشیم که در همه صحنه‌ها حاضر شده و پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

مکارم شیرازی تاکید کرد: اخیرا دستوراتی داده شده که با گران فروشی‌ها مبارزه شود و این موضوع خوبی است اما باید این موضوع ریشه‌یابی شده و به صورت ریشه‌ای رفع شود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=8365&tab=rooz