نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
نظام جمهوري اسلامي در سايه عنايت هاي امام عصر(عج) و نائب آن پابرجااست


تاریخ: ۳ مرداد ۱۳۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله محمد يزدي‌ ظهر امروز در ديدار فرماندهان سپاه و اعضاي هيئت علمي دانشگاه امام حسين(ع) اظهار داشت: ما در عصري زندگي مي‌كنيم كه اسلام حاكم است و ما در سايه ولايت نايب امام زمان‌(عج) هستيم.
وي با طرح اين سؤال كه وظيفه ما در برابر اين نعمت بزرگ چيست، به مقايسه دوره طاغوت و دوره كنوني پرداخت و افزود: در حالي ‌كه در زمان حكومت پهلوي، فرزندان ما جز براي كارگري به كار گرفته نمي‌شدند، امروز ظريف‌ترين و دقيق‌ترين كارها به دست فرزندان ما انجام مي‌شود و همين مسئله عصبانيت روزافزون دشمنان را در پي دارد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: مقايسه كنيد و ببينيد امروز در بهداشت و درمان، مسائل هسته‌اي و عمران و آبادي شهرها چه‌قدر پيشرفت كرديم، چقدر مدرسه داريم، دانشگاه‌ها چند برابر شدند، شهرها چه‌قدر توسعه يافته‌اند.

*امروز ايران سياسي‌ترين كشور منطقه است
وي با اشاره به تشكيلات نظام اسلامي چون شوراي نگهبان و حق انتخاب مردم در انتخابات مجلس، شوراها و رياست جمهوري گفت: امروز و به بركت نظام اسلامي مردم حق نظارت و بررسي عملكرد منتخبين خود در مجلس و شوراها را دارند و حتي مردم كوچه و بازار امروز داراي حق راي هستند.
يزدي با اشاره به نقش ائمه جمعه در بالا بردن شعور سياسي مردم اظهار داشت: امروز ايران سياسي‌ترين كشور منطقه است و مردم هيچ كشوري به اندازه مردم ايران با مسائل سياسي آشنا نيستند و اين حاكي از رشد آگاهي ملت ايران است.

*عوامل فتنه با اين ديد و بازديدها به دنبال حيات مجدد خود هستند
وي در بخش ديگري از سخنان خود به فتنه‌هاي اخير اشاره كرد و بيان داشت: اگر هر جاي ديگري اين فتنه اتفاق افتاده بود، آن نظام ده‌ها بار سقوط مي‌كرد، ولي با تدبير حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و حضور ميليوني مردم فتنه‌ها خوابيد و شكست خورد.
رئيس دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به معاشرت‌هاي سران فتنه با يكديگر اظهار كرد: عوامل فتنه با اين ديد و بازديدها به دنبال حيات مجدد خود هستند و به جايي رسيدند كه اين ديد و بازديدها را ملاك و معيار حيات خود قرار مي‌دهند.
وي با بيان اينكه نظام اسلامي پس از پشت سر گذاشتن فتنه‌ها محكم‌تر و شناخته‌تر شد، افزود: نظام ما در برابر هيچ مخالفي تسليم نخواهد شد و خدا را به خاطر داشتن مردمي روشن وآگاه و رهبري دشمن‌شناس، دوست‌شناس و با درايت شاكريم.
يزدي اظهار داشت: فكر نكنيد فتنه تمام شده است، بلكه تا حاكميت اسلام است، مخالفين حاكميت اسلام نيز وجود دارند و من و شما كه دنبال حاكميت اسلام هستيم وظيفه سنگين‌تري داريم و بدانيم كه در برابر دشمنان نمي‌توان بي‌تفاوت ماند.

*هدف اصلي دشمنان، رهبري به عنوان ستون خيمه انقلاب است
وي با اشاره به سخن امام راحل در مورد ضرورت پشتيباني مردم از ولايت فقيه گفت: تا وقتي من و شما و همه مردم ولايت فقيه را حفاظت، حراست و تبعيت مي‌كنيم، اين كشور آسيبي نمي‌بيند ولي اگر روزي از ولايت فاصله گرفته و بهانه‌گيري و اعمال سليقه كرديد و دشمنان توانستند روحاني را از دانشجو و حوزوي را از دانشگاهي جدا كنند، اين نظام آسيب مي‌بيند.
عضو خبرگان رهبري با بيان اينكه هدف اصلي دشمنان، رهبري به عنوان ستون خيمه انقلاب است، اظهار كرد: دشمنان هرجا كه دستشان برسد، آن را هدف مي‌گيرند، اگر دستشان به ستون خيمه نمي‌رسد، ستون پايين‌تر را هدف مي‌گيرند و در واقع آنها با حاكميت اسلام دشمن هستند.
وي خطاب به جوانان و حاضرين گفت: امروز جوانان در مقابل نظامي كه به عنوان نظام الهي در دنيا مورد توجه بوده و با گذر از سختي‌ها، جنگ تحميلي و شهيد دادن به نقطه‌اي رسيده كه استقلال كامل را در دست گرفته است مسئوليت بزرگي دارند.
يزدي تاكيد كرد: مراقب باشيد به‌ خاطر مسائل ريز و جزئي و با اختلاف سليقه، متفرق، تكه تكه و جدا نشويد و بدانيد كه هدف اول دشمن جدايي و تفرقه‌افكني است.
وي با اشاره به حوادث تروريستي اخير بيان داشت: آنها ابتدا از تفرقه انداختن بين شيعه و سني آغاز كرده و سپس به مسائل ملي توجه كرده و با پيش‌ آوردن مسائل ناسيوناليستي، كم‌كم به تجزيه و تكه تكه كردن ملت يك سرزمين مي‌پردازند.

*حضور مردم پايه‌ريز اول تصميمات آينده است
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به انتخابات حساس پيش رو گفت: ملت ايران بايد بيدار باشد و بداند كه در آينده هدف‌هاي بزرگ و انتخابات حساسي پيش رو داريم و حضور مردم پايه‌ريز اول تصميمات آينده است.
وي خاطرنشان كرد: دشمنان كه امروز مي‌خواهند حيات خود را حفظ كنند، روزشماري مي‌كنند تا آن روز بيايد و از آن شرايط استفاده كنند.
يزدي با روشن توصيف كردن آينده كشور و اسلام، بر هوشياري مردم در برابر نقشه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان تاكيد كرد و افزود: درست است كه هر فتنه‌اي ايجاد كنند با شكست مواجه مي‌شوند، اما بايد مراقب بود تا مبادا ما را متفرق كنند.
وي در پايان تاكيد كرد: هركس در برابر نظام بايستد بايد عقب‌نشيني كند و اين امر قطعي است چون نظام در برابر كسي عقب‌نشيني نمي‌كند و تا وقتي مقام معظم رهبري و مردم هستند، اين نظام در سايه عنايات امام عصر(عج) پابرجااست.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=82&tab=rooz