نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
وعده های توخالی!
اسرار انتظار


اصلاح طلبان سایت ها و رسانه های بیشتری در اختیار دارند و اینکه به حکم اخلاق سیاسی مختص خودشان از روانشناسی سفسطه برخوردارند و راحت میتوانند با شانتاژ و سر وصدا کردن واقعیات را بر عکس جلوه دهند. چند مورد از وعدههای توخالی و انتخاباتی آنها را کنار هم گذاشتم تا مورد استفاده قرار گیرد. مسلماً این موارد زیاد است و با گذشت زمان هم بیشتر عیان میشود و چهره آنها آشکارتر میشود. اما بدانید ما به این امر راضی نیستیم بلکه مایلیم این مشکلات به دست این دولت حل شود.

*******

به صحبت های آقای روحانی در مورد یارانه ها را دقت کنید: در «دولت تدبیر و امید» قانون هدفمندی یارانه‌ها، به‌درستی اجرا خواهد شد و ضمن هدفمندیِ واقعی، هم‌چنان یارانه‌های نقدی پرداخت می‌شود و حتی محاسبه شده است که به تعدادی از دهک‌ها، بیشتر هم پرداخت شود بدون این‌که دولت مجبور شود از منابع دیگری مانند منابع بانکی و صندوق ارزی، برداشت غیرقانونی داشته باشد.
اما حالا چی؟ قراره یارانه های چند دهک حذف شود! و به قول صادق زیبا کلام افزایش قیمت حامل های انرژی برای پرکردن جای خالی یارانه هاست!

*******

معاون رئیس جمهور در امور زنان خانم شهیندخت مولا وردیدر مورد افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه گفته: تا آنجا که به ضرر حضور اجتماعی زنان نباشد موافقم. این لایحه اگر چه در کوتاه مدت به نفع زنان است اما در دراز مدت به ضرر حضور اجتماعی زنان و بحث اشتغال است.

این خانم با شعاری زیبا سعی میکنه خود را مدافع حقوق زنان نشان بده! در کشورهای اروپایی به زنان تسهیلات ویژه‌ای اعطا می‌شود،این طرح‌ها 50 سال پیش در کشورهای اروپایی اجرایی شده است، با توجه به اینکه جمعیت آنها رو به کاهش است به همین دلیل تسهیلات ویژه‌ای برای زایمان زنان خود در راستای افزایش جمعیت در نظر گرفته‌اند. هنوز دیر وقت نیست که رهبر انقلاب راجع به افزایش جمعیت صحبت کردند و این میسر نیست مگر با اعطای تسهیلات.

*******

*******

از وعده حل صدروزه مشکلات توسط دولت روحانی که تبدیل به وعده بررسی مشکلات شد که بگذریم، وزیر ارتباطات هم در شهریورماه گفتند: براساس برنامه‌ صد روزه ما قصد داریم سرعت اینترنت را به دو برابر برسانیم.

چیزی که تا حالا می بینیم بدتر شدن سرعت اینترنت و قطعی بشتر آنست. امیدواریم اینهم مانند قول حل مشکلات تغییر تیتر ندهد.

*******
"دانستن حق مردم است" جمله ایست که بارها اصلاح طلبان در دوران دولت احمدی نژاد میگفتند و چالش ایجاد میکردند. اما چه شده که نه مردم ونه نمایندگان مجلس نباید از مسائل و مذاکرات هسته ا ی مطلع شوند؟
یادمه  آقای احمدی نزاد در جواب خبرنگار خارجی که از ایشان پرسید: شما در برابر تحریم های غرب چه خواهید کرد؟ پاسخ داد: مگر ما تحریم هستیم؟ اصلا" ما آمریکا را تحریم کرده ایم!

*******

هنوز هم میتوان ضدو نقیض هایی در وعده های دولتمردان یافت که فقط زمان خاصی برای انتخابات کاربرد داشته اند. اما همانطور که قبلاً گفتم امیدواریم مشکلات اقتصادی مردم به دست توانای این دولت حل شود.

http://asrarentezar.blogfa.com

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=803&tab=weblog