نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
ایرانی ها بسیار دقیق عمل می کنند


تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش فارس، "مئیر داگان" رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی بی اس" آمریکا با اشاره به اینکه نظام ایران یک نظام "بسیار منطقی" است، درباره اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران هشدار داد و اعلام کرد که اقدام نظامی علیه ایران پیش از بررسی سایر رویکردهای موجود روش صحیحی نیست.

رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت: "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا صراحتا اعلام کرده است که گزینه نظامی روی میز است و او اجازه نخواهد داد که ایران یک کشور هسته ای شود و من نیز به رئیس جمهوری آمریکا اعتماد دارم.

داگان که در ژانویه سال 2011 میلادی و بعد از هشت سال ریاست موساد از سمت خود بازنشسته شد، با اشاره به اینکه دولت اوباما تحریم های شدید خود بر ایران و تلاش های دیپلماتیک ضروری برای دادن وقت بیشتر قبل از گونه توسل به حملات بمبارانی علیه ایران را حفظ می کند، بار دیگر درباره تاثیر اقدام نظامی علیه ایران در مهار برنامه هسته ای این کشور که خطر در برگرفتن کل منطقه را در پی خواهد داشت، هشدار داد.

رئیس سابق سرویس اطلاعات و جاسوسی اسرائیل با اشاره به اینکه باور دارد که مقامات ایرانی عواقب تولید تسلیحات هسته ای را می دانند و در این مسیر حرکت نمی کنند‌، گفت: تردیدی نیست که آنها (ایرانی ها) تمام پیامدهای اقدامات خود را در نظر دارند؛ من فکر می کنم که ایرانی ها در این برهه زمانی بسیار دقیق درباره برنامه هسته ای اشان عمل می کنند.

داگان که از اعلام حمایت اسرائیل از مخالفان داخل ایران خودداری کرد، با اشاره به اینکه تلاش در راستای تحریک تغییر نظام در ایران یک تاکتیک "هوشمندانه تر" است، گفت: این وظیفه ماست که به هر کسی که می خواهد نماینده یک گروه مخالف آزاد در برابر نظام خود در ایران باشد، کمک کنیم.

متن کامل مصاحبه 60 دقیقه ای داگان با شبکه تلویزیونی "سی بی اس" روز یکشنبه هفته آتی منتشر خواهد شد.

 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=7920&tab=rooz