نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
ماجرای معروف خرید سیم خاردار !


تاریخ: ۶ مهر ۱۳۸۹

واحد مرکری خبر نوشت:

ماجرای تحریم در دوران جنگ دست مایه آن شد تا پای سخنان مردی بنشینیم که تامین کننده اصلی سلاح در دوران دفاع مقدس بود .
 

"سه چیز داریم که هیچ کس ندارد "

زمانی که جنگ آغاز شد ما سلاحی به مفهوم واقعی نداشتیم که مقابل صدام بایستیم ، بعنوان مثال لشکر 92 زرهی خوزستان فقط دو تانک آماده به خدمت داشت اما ما سه چیز داریم که هیچ کشوری ندارد امام ، امت و غیرت .

"ماجرای معروف خرید سیم خاردار "

حاج محسن گفت خرید سیم خاردار ماجرای جالبی دارد ما از یوگسلاوی سابق سه کامیون سیم خاردار خریدیم و پس از گذراندن از مرز اتحاد جماهیر شوروی به پشت مرز با جمهوری آذربایجان رساندیم اما به دستور کاخ کرملین سیم خاردارها توقیف شد . البته ما متوقف نشدیم و تسلیحات خود را از کشورهای کره شمالی ، بلغارستان ، لهستان ،مجارستان ، آلمان شرقی ، سوئیس ، آرژانتین چین کمونیست و بصورت قاچاق از انگلیس تهیه می کردیم . حاج محسن که با حرارت خاصی صحبت می کرد گفت البته تهیه این سلاحها در دوران تحریم که شرق و غرب همه از صدام حمایت می کردند کار ساده ای نبود اما یک عشق به انقلاب و وطن می خواست و یک روحیه حاج محسنی !

"درخواست سوریه و لیبی از ایران !"

حاج محسن گفت به سوریه و لیبی رفته بودم تا سلاح بخرم ، افسران نظامی این دو کشور از من خواستند که به ایران بیایند تا شیوه جنگ ما را یاد بگیرند که چطور با وجود حمایت بی حد و حصر شرق و غرب و اعراب و شیوخ خلیج فارس از صدام ، جوانان دانشگاه نظامی ندیده ایرانی در مقابل صدام ایستاده اند .

"یک خاطره شیرین از زبان حاج محسن "

57 روز از فتح فاو گذشته بود که حاج محسن رضایی گفت اگر مهمات نرسد باید دستمان را ببریم بالا . من بلافاصله به دشمق رفتم و سریع برگشتم و در عرض 36 ساعت گلوله های توپ را گذاشتم کنار قبضه های توپ .

" مهمترین سلاحی که بدست ایران افتاد !"

فرماندهان جنگ مدام از من می خواستند موشک تاو تهیه کنم اما هیچ کشوری نمیداد تا بالاخره موفق شدیم در داخل بسازیم . حاج محسن گفت امام میگفت آنقدر جنگ را ادامه دهید تا در اینده هیچ کشوری فکر حمله دوباره به ایران را نکند و این اتفاق اکنون افتاده است چون هم خودکفایی دفاعی بدست اورده ایم و هم دشمنان فهمیده اند که اگر به ایران حمله کنند به این زودیها از دست ایران ازاد نمی شوند .

"آرزوهای حاج محسن "

اول اینکه در نظام جمهوری اسلامی همه تابع ولایت فقیه باشند چون محور وحدت و موفقیت است و دوم اینکه خدا این انقلاب را زمینه ساز ظهور امام زمان عج قرار دهد.
 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=785&tab=rooz