نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
مقدم‌فر : امیدوارم «ذاکری» هرچه سریع‌تر آزاد شود


تاریخ: ۳ اسفند ۱۳۹۰

حمیدرضا مقدم‌فر مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بازداشت محمدسعید ذاکری دبیر سیاسی هفته‌نامه ۹ دی در پی درج یادداشتی در این هفته‌نامه اظهار داشت: با وجود اینکه به مطالب منتشره در این یادداشت نقد داشته و آن را تأئید نمی‌کنم،‌ اما به نظر می‌رسد قوه محترم قضائیه بهتر است در شرایط کنونی و ایام پیش از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سعه صدر بیشتری داشته باشد تا از هرگونه حاشیه‌سازی در فضای سیاسی کشور جلوگیری شود.

وی ادامه داد: رویه قضائی تاکنون بر این بوده که اگر مطلب خلاف قانونی در نشریه‌ای منتشر شد، مدیرمسئول آن نشریه بایستی پاسخگو باشد و اگر شکایتی تنظیم شد، مخاطب شخص مدیرمسئول رسانه است لذا احضار و بازداشت نویسنده یا خبرنگار یک نشریه برخلاف رویه قضائی جاری است.

مقدم‌فر افزود: حال که یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی است، نباید محذوریت قوه قضائیه در برخورد با ایشان منجر به بازداشت خبرنگاران و نویسندگان متعهد این نشریه شود.

مقدم‌فر افزود: محمد سعید ذاکری از نویسندگان و خبرنگاران متعهد با خانواده‌ای اصیل و متدین است و معتقدم قوه محترم قضائیه می‌تواند در این مورد سعه صدر بیشتری به خرج دهد.

مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به سابقه آقای محمدسعید ذاکری، شاهد آزادی هرچه سریع‌تر وی باشیم.

 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=7654&tab=rooz