نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
تمجید معنادار گاردین از حسن روحانی
جلبک ستیز


روزنامه گاردین چاپ انگلیس که در مقاله ای به بررسی وضعیت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری پرداخته است، از فعالیت های هسته ای حسن روحانی طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ پرده برداشت.

13920218182119294494824

گاردین در این مقاله تمامی نامزدهای ریاست جمهوری را بی برنامه خوانده است و ۵ نامزد اصولگرا را نزدیک به رهبری می داند و می آورد:« از این هشت نامزد، ۵ نفر اصول‌گرا و نزدیک به رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای هستند.»

روزنامه انگلیسی گاردین در بند دیگر مقاله کوتاه خود از حسن روحانی بعنوان اصلاح طلب ترین نامزد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نام می برد و در اعترافی جالب یادآور می شود که وی فعالیت های هسته ای ایران را در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ تعلیق کرده است:« در میان سه نامزد باقی‌‌مانده فردی‌ که شاید تمایلات اصلاح‌طلبانه داشته باشد حسن روحانی‌ است. او مذاکره‌کننده ارشد ایران در سال‌های‌ ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ بود که در آن زمان غنی‌‌سازی‌ اورانیوم را تعلیق کرد. در آن برهه، ایران بیش از همه وقت، از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ به توافق هسته‌ای‌ نزدیک شد. اما روحانی‌ در داخل شدیدا با انتقاد روبرو شد و او را متهم به فداکردن منافع کشور کردند.»

این مقاله گاردین در حالی به چاپ رسیده است که حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یکی از برنامه های تبلیغی خود، تعلیق فعالیت های هسته ای ایران در زمان مدیریتش را دروغی بیش ندانسته بود.

http://jolbaksetiz.ir

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=764&tab=weblog