نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
علاج واقعه
صراط


برخی بیماری ها اگر زودهنگام تشخیص داده شود امید مداوا و علاج آن زیاد است. اما اگر كسی از بیماری خود مطلع نشود و با همان درد و مرض به سر ببرد، ممكن است سلامتی و زندگی اش به خطر افتد و دارویی جز مرگ برای درمان دردش پیدا نشود. از این رو برای تشخیص بهنگام بیماری ها باید به آزمایشگاه رفت و خود را چكاب كامل نمود.

از طرف دیگر، درد و مرض ها فقط به جسم منحصر نمی شود. روح آدم نیز ممكن استبه درد و بیماری مبتلا شود. البته بیماری های روح بسیار خطرناك تر و كشنده تر از بیماری های جسمی است. بیماری های بدن هر قدر هم خطرتاك باشند تنها جان انسان و زندگی دنیایی او را می گیرد. اما بیماری های روحی آنقدر خطرناك و كشنده هستند كه قدرت تخریب ماورایی دارند و می توانند زندگی دنیا و آخرت انسان را نابود كنند.

از سوی دیگر همه دوست دارند در زندگی بی عیب و نقص زندگی كنند تا هم زندگی آنها خوب و خوش  باشد و هم پیش خدای مهربان شرمسار نباشند و هم در آخرت از عذاب الهی و دوری از رحمت حق در امان باشند. اما به راستی چگونه می توان از عیوب خود باخبر شویم تا به علاج آن بپردازیم و قبل از اینكه تبدیل به بیماری خطرناكی شوند آنها را مداوا كنیم؟

بهتر است پاسخ را از امیرمومنان و مولای متقیان امام علی علیه السلام بشنویم كه فرمود:

مَن حاسَبَ نفسَهُ وَقَفَ علی عُیُوبِهِ

هر کس به حساب نفس خود رسیدگی کند به عیبهایش آگاه شود.

http://serat.mihanblog.com

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=762&tab=weblog