نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
تظاهرات مردم آمریکا مقابل کاخ سفید در حمایت از ایران


تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در واشنگتن، شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ شهر واشنگتن شاهد تظاهرات مردم آمریکا بود که  در مقابل کاخ سفید محل زندگی بارک اوباما و مرکز تصمیم گیری دولت آمریکا تجمع کردند.

به دعوت ۲ سازمان اصلی ضد جنگ آمریکایی "انسر کولشن" و "اینترنشنال اکشن سنتر" و صدها سازمان دیگر ضد جنگ در آمریکا، در بیش از ۷۰ شهر در آمریکا و دنیا، مردم دست به تظاهرات در حمایت از ایران زدند.

در این تظاهرات‌ها مردم شعارهایی از جمله "جنگ بر علیه ایران خیر"، "جنگ نه"، "پول را برای تعلیم و تربیت مردم خرج کنید"، "ایران کشوری مستقل است"، "دست از سر ایران بردارید" و "تحریم‌های را قطع کنید" را سر می‌دادند.

یکی از شرکت کنندگان به خبرنگار فارس گفت: من از امروز روزه سیاسی گرفته‌ام. وی همچنین لب‌های خود را با ۳ نخ به رنگ پرچم ایران برای اعتراض دوخته بود و از راه دور به این محل آمده بود.

در حاشیه این تضاهرات، اجازه پلیس پارک آمریکا به عده‌ای که ظاهر اهل سوریه بودند قابل تامل بود که درست بعد از اتمام تضاهرات ضد جنگ بر علیه ایران، این جمع آمدند و شعارهای خود را بر علیه حزب‌الله و ایران و سوریه و شوروی سر می‌دادند!

البته این هم از کارهایی هست که پلیس آمریکا از سنوات گذشته همیشه از قبل برنامه‌های برای خراب کردن پیام مردم با آمریکا طراحی می‌کند.

گزارش تصویری مرتبط را اینجا ببینید.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=7491&tab=rooz