نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آيت الله خاتمي: هواداران كانديداها مواظب باشند به خاطر دنياي ديگران آخرت خود را نفروشند


تاریخ: ۲۹ دي ۱۳۹۰

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: شور انتخاباتي با رقابت سالم و اخلاقي امكان پذير است.
آيت الله «سيداحمد خاتمي» در گفت وگو با ايسنا با تاكيد بر اين كه «انتخاب اصلح تكليف است و مردمي كه پاي صندوق هاي راي مي آيند بايد به اين موضوع توجه كنند» گفت: آن ها نگويند شوراي نگهبان تاييد كرده كافي است چرا كه شوراي نگهبان كف صلاحيت ها را مشخص مي كند و سقف صلاحيت ها را مردم با انتخاب اصلح خود رقم مي زنند.
اين عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين كه «انتخابات، شور انتخاباتي لازم دارد و اين شور انتخاباتي با رقابت سالم و اخلاقي امكان پذير است» گفت: كانديداها بايد در اين عرصه رقابت اخلاقي را به عرصه بگذارند و از تخريب يكديگر دوري كنند و در واقع رقابت مثبتي را در پيش بگيرند، يعني اين كه توانمندي هاي خود را بگويند و از تخريب بپرهيزند و در اين رهگذر فضاي انتخاباتي كشور با حضور مردم پرشور مي شود.
وي همچنين خطاب به مجريان انتخابات و شوراي نگهبان با عنوان ناظر انتخابات گفت: از آن ها اين انتظار مي رود كه به قانون عمل كنند و يك ذره عدول از قانون حركتي غيرشرعي و غيراخلاقي است و از طرف ديگر از كانديداها نيز اين انتظار وجود دارد كه منافع نظام را فداي منافع خود نكنند.
خاتمي گفت: كانديداهايي كه در پي به جان انداختن مردم با يكديگر و ايجاد اغتشاش هستند، حتي اگر شوراي نگهبان آن ها را تاييد كرده باشد، بايد رد صلاحيت شوند و مردم نبايد به اين افراد اعتماد كنند.
وي ادامه داد: دشمن فضاي ناامن انتخاباتي مي خواهد و درصدد اين است فتنه اي كه در سال 88 آغاز كرد به انتخابات 12 اسفند سال 90 و پس از آن بكشاند و شوراي نگهبان بايد در مورد عناصري كه به دنبال تحقق اين موضوع هستند با دقت و تيزبيني عمل كند و آن ها را تاييد نكند.
اين عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم خطاب به هواداران كانديداها نيز گفت: هواداران كانديداها متوجه باشند كه به خاطر دنياي ديگران به جهنم نروند و اين قدر در انتخابات و تبليغات آن داغ نشوند كه به خاطر راي آوردن كانديداي موردنظرشان ارزش هاي اخلاقي و قانون را زير پا بگذارند. 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=7345&tab=rooz