نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
افزایش 4 برابری بودجه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی


تاریخ: ۲۸ دي ۱۳۹۰

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در شش سال دولت های نهم و دهم به رغم محدودیت منابع مالی، بودجه دانشگاه ها و مراکزتحقیقاتی تقریباً چهار برابر شده است.
 

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ خانم سلطان خواه درهفتمین همایش دامپزشکان علوم بالینی ایران با بیان اینکه مردم باید حاصل این سرمایه گذاری را در ثروت زایی ، تولید و اشتغال ببینند افزود: چالش کنونی پیش روی ما این است که از این سرمایه گذاری ها با بهره وری بیشتر استفاده کنیم و برای ما نتیجه بخش باشد.
وی با اشاره به اینکه عموماً سیاست گذاری های کلان کشور از طریق شوراهای بالادستی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد افزود: برنامه ریزان کلان و مدیران فوق ستادی در سطوح ملی در اولویت ها اتفاق نظر دارند اما وقتی به سطوح مدیران و مسئولان بخشی و دستگاهی می رسیم چون نگاه آنها این است که تسهیلات و منابع بیشتری برای رفع موانع پیش روی خود در اختیار بگیرند عموماً فعالیت های بخشی بر تبعیت ازسیاست گذاری های کلان غالب می شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر لزوم هماهنگی میان بخشی  تأکید و اضافه کرد: از ضعف های مهم ما در اجرای سیاست های کلان ، نبود سازگاری میان بخشی و هماهنگی سیاست های افقی است.
خانم سلطان خواه گفت: برای رفع این مشکلات ،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چهار سال پیش تشکیل شد تا بتواند میان بخش های دولت را در حوزه های علم و فناوری و نوآوری ، همگرایی ایجاد و به چرخه ایده تا محصول کمک کند.
وی با بیان اینکه این معاونت از ایجاد دستگاه ها و نهادهای وابسته به خود خودداری کرده است افزود: بودجه این معاونت کمتر از 6 درصد بودجه کل پژوهش و فناوری کشور است و سعی می کنیم این بودجه را هم هدفمند در اختیار دیگر دستگاه ها قرار دهیم.
هفتمین همایش دامپزشکان علوم بالینی ایران با حضور وزیر بهداشت ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، رئیس دانشگاه تهران و جمعی از مسئولان و پژوهشگران علوم دامپزشکی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در حال برگزاری است و تا فردا ادامه دارد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=7338&tab=rooz