نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
«مجسمه تقوا» لقب كدام شهيد بود؟


تاریخ: ۶ دي ۱۳۹۰

به گزارش مفیدنیوز به نقل ازايسنا، در سالروز شهادت سردار شهيد عبدالمهدي مغفوري، سرهنگ پاسدار «محمدرضا كارنما» مسئول روابط عمومي و تبليغات سپاه ثارالله استان كرمان همرزم آن شهيد، خاطراتي بيان كرده است كه در در پي مي‌آيد.
**شهيد مغفوري از شاگردان مرحوم "سيد كمال موسوي" بود كه استاد اين شهيد در زمان شهادت وي گفت:"مجسمه تقوا شهيد شد".
**
يكي از خصلت‌هاي آن شهيد اين بود که ابتدا سلام کند و هيچگاه كسي نتوانست قبل از شهيد به وي سلام كند.
**
هر فعاليتي را براي رضاي خداوند انجام مي‌داد به طوري که مُهري ساخته بود با اين مضمون:"همه چيز، همه جا، فقط براي خدا" و زماني كه نامه‌اي مي‌نوشت و يا كتابي را به كسي هديه مي‌داد آنها آثار را به اين جمله ممهور مي‌كرد.
**
يک بار در يک جمعي اذان گفت: همه با گفتن "احسنت" او را تشويق کردند. روز بعد هر چه اصرا کردند اذان نگفت، مي‌ترسيد دچار هواي نفس بشود.
**
يكي از دوستان شهيد اين چنين نقل مي‌كند: روزي هنگام رفتن به خانه، اين شهيد قصد كرد كه نان بخرد اما با وجود اين كه دو نانوايي در نزديكي مسيرمان بود اما از سومين نانوايي خريد كرد و زماني علت را از او سوال كردم گفت: اين نانوايي عكس امام خميني(ره) را به ديوار مغازه خود نصب كرده بود.
**
در يکي از سخنراني‌هايش براي جذب جوانان به عضويت در پايگاه‌هاي مقاومت و حضور در جبهه، گفت:" پايگاه‌هاي مقاومت، سفارتخانه‌هاي امام زمان(عج) هستند".با اين توصيف، جمعيت زيادي به سوي پايگاه‌ها جهت اعزام به جبهه روان شدند.
**
حاج قاسم سليماني حضور او را در جبهه منع کرده بود ولي مغفوري به لطائف الحيل براي عمليات کربلاي 4 خود را به جبهه رساند. هر چند پيش از آن دو بار هم مجروح و شيميايي شده بود.
**
بعد از شهادتش بين مردم کرمان و سرآسياب فرسنگي براي تعيين محل دفن شهيد جر و بحث شد که نهايتا شهيد را در کرمان به خاک سپردند.
**
دقيقا هنگام اذان ظهر پيکر پاك شهيد مغفوري به گلزار شهداي کرمان رسيد. مادر همسرش و يکي ديگر از حاضرين گفتند که صوت قران و اذان را از شهيد شنيده‌اند.
**
هر کجا و در هر موقعيتي بود هنگام نماز، اقدام به اذان گفتن مي‌کرد و معتقد بود لذتي که در اذان زنده هست در اذان راديويي نيست.
**
برخي، از کرامات شهيد بعد از شهادتش مي‌گويند اما شهيد مغفوري قبل از شهادتش هم کراماتي داشت و دعايش در حق ديگران اجابت مي‌شد.
**
هنگامي که خداوند به او فرزندي عطا مي‌کرد او را مستقيم از بيمارستان به گلزار شهدا مي‌برد و در طول مسير برايش قران تلاوت مي‌کرد و مي‌گفت نمي‌خواهم اولين جملاتي که فرزندم مي شنود، حرف‌هاي دنيايي باشد.
**
تکيه کلامش در خطاب کردن ديگران کلمه "مؤمن" بود. سلام مؤمن! ، چه خبر مؤمن...
عبدالمهدي مغفوري در روز پنجم ديماه سال 1365 و در «عمليات كربلاي 4» به شهادت رسيد و
از اين شهيد سه فرزند به نام‌هاي فاطمه، مريم و مصطفي به يادگار مانده است. 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=7245&tab=rooz