نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
خورشید ولایت پشت ابر ما بچه بسیجی ها است!
سرباز صفر جنگ نرم


یکی از مشکلاتی که متاسفانه امروز گریبانگیر فرهنگ دینی و انقلابی ماست برخورد های نادرست کسانی است که مدعی این هر دوند با کسانی که به ظاهر و زعم این گروه جزو مخالفین شمرده می شوند.

یکی از بزرگ ترین معجزات پیامبر ما خلق عظیم اوست که همین خلق در او و اهل بیت پاکش خورشید فطرت را در وجود مخالفینشان روشن می کرده و آنها را به سوی حقیقت می کشانده است که البته خیلی از ما چون حرکت بدین روش برایمان سخت است اغلب از راه آسان که تکفیر و برخورد با مخالف است استفاده می کنیم که البته در جایی که درست عمل کردن چیز دیگری است این می شود پیروی از هوای نفس و نه پیروی از ولایت.

شیوه اولیای خدا در آزادگی و دوری از تعصب و برای رساندن حقانیت حق گاهی حتی مماشات با خصم است و چه چیزی بالاتر از پرستش و عبادت خدای واحد که در مورد یکی از پیامبران اولوالعزم که حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام می باشد در قرآن آمده که ایشان برای نشان دادن حق و ابطال باطل حتی ظاهرا به پرستش خورشید و ماه روی آورد که بعد نقص و افول این هر دو را به طرفدارانشان اثبات کند و با این مشی الهی است که مخالفان به پیروی از این اولیای حق رو به پرستش پروردگار می آورده اند.

یکی از مشکلات امروز دین و انقلاب و نظام ما نیز همین دوستان کج کردارند که تا کسی زبان به خلاف گویی و انتقاد و بد گویی باز می کند اینها هم همین روش را پیش می گیرند و با فحاشی و تندخویی و برخورد های آنچنانی می خواهند طرف مقابل را ساکت کنند البته برخورد در موقعیت ها و در مورد افراد مختلف مختلف است اما در بسیاری از بحث های دو طرفه که در محیط های اجتماعی انجام می شود اینگونه برخورد ها اکثرا اشتباه و آفت زا است.

برخورد خشن و تند خویی در گفتگوی دو طرفه اصولا نشانه ضعف موضع است و انسانی که فکرش روشن به براهین اعتقادی و قلبش محکم به نور ایمان است همراه با دو عنصر صبر و بصیرت می تواند سخت ترین مخالفان را در میدان مقابله مغلوب کند و حتی آنان را به سپاه حق بیفزاید و حق را آشکار و زشتی باطل را نمایان سازد چرا که او ایمان دارد که فکر و عقیده اش چون خورشید نمایان است و هیچگاه ترسی از گزاف گویی گزافه گویان به خود راه نمی دهد بلکه از همچنین موقعیت هایی کمال استفاده را برای تبیین و تحکیم حق در دلها و دیده ها می کند.

جمله معروفی است که می گوید : " خورشید اسلام پشت ابر ما مسلمان ها پنهان است" که در اینجا چه خوب است که کسی بگوید : "خورشید ولایت پشت ابر خیلی از ما بچه بسیجیها پنهان است "  همان کسانی که مدعی دوستی با ولایت و پیروی از ولی فقیهند اما با اعمال اشتباه و عجولانه و بدون صبر در مقابل مخالف و بصیرت در شناخت موقعیت چهره ولایت را در دید بسیاری مخدوش می کنند که بارها حضرت امام خامنه ای این کلام امیرالمومنین علیه السلام را به عنوان نشانه و ضرورت رهروان حقیقی این راه بیان فرمود که : «ألا لا يحمل هذا العلم إلّا أهل البصر والصّبر»1 همان امامی که هر کس از دشمن و دوست که کمترین برخورد را با او داشته شیفته منش و روش او و بهت زده از حکمت و شوکت او گشته است.


1-بدانید که هیچکس نمی تواند این علم -ولایت- را حمل کند مگر آنکه اهل بردباری و عمیق نگری باشد. نهج‌البلاغه خطبه شماره 173

http://aql.blogfa.com

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=710&tab=weblog