نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
معاون مشاركت‌هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش: ايران در سرعت توليد علم رتبه نخست را در جهان كسب كرد


تاریخ: ۱ مهر ۱۳۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، علي باقرزاده ظهر امروز در آستانه بازگشايي مدارس در شيراز اظهار داشت: در مدت دو سال گذشته تاكنون سرعت توليد علم در ايران 11 برابر شده و نسبت به كشور دوم اين سرعت سه برابر بوده است.
معاون مشاركت‌هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: ايران در المپياد علمي در ميان 54 كشور، رتبه نخست در جهان اسلام و در منطقه، دوم و در جهان رتبه پنجم را كسب كرده است.
وي با اشاره به اينكه هسته‌هاي اصلي توليد و شكوفايي علم در مدرسه‌ها و كلاس‌هاي گذاشته مي‌شود، گفت: معلم‌ها بايد با روش‌هاي نوين اقدام به تدريس و توليد علم و دانش كنند تا بتوانند پاسخگوي خواسته‌هاي رزمندگان و شهدا باشند.
معاون مشاركت‌هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: آموزش و پرورش در سال تحصيلي جديد سعي كرده است تا فضاهاي آموزشي و تعليم و تربيت را در كشور نهادينه كند و آن را در تمام عرصه‌هاي اجتماعي و فرهنگي گسترش دهد.
باقرزاده تصريح كرد: براي تحقق اهداف وزارت آموزش و پرورش در سال جاري 40 هزار نيروي متخصص و 15 هزار مربي پرورشي و 10 هزار مشاور براي رفع ابهام دانش‌آموزان استخدام مي‌شوند.
وي در ادامه گفت: نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس بسيار چشمگير و مؤثر بوده است چنانكه 140 هزار شهيد، جانباز و آزاده تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
معاون مشاركت‌هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش افزود: صدام كه شخصيتي ماجراجو و تكامل نيافته داشت با نقض قطعنامه 1975جنگ تحميلي ناامني را در مرزهاي دو كشور به وجود آورد.
وي بيان داشت: با پايمردي جوانان به ويژه معلمان توطئه استكبار خنثي و ايران اسلامي در جهان مقتدرتر شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=699&tab=rooz