نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
گزارش آسوشيتدپرس از حيف و ميل هاي دربار سعودي


تاریخ: ۹ آبان ۱۳۹۰

جزئيات فساد در دربار و خاندان آل سعود و حيف و ميل كردن اموال عمومي در عربستان منتشر شد.
به گزارش ايسنا، خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي درباره آل سعود، جزئياتي را از اموال و دارايي هاي شاهزادگان عربستان و نيز فساد مالي و اخلاقي خانواده سلطنتي فاش كرد.
براساس اين گزارش، مراكز تجاري جده (پايتخت) و ديگر شهرهاي عربستان متعلق به خاندان آل سعود است و فرزندان اين خانواده سلطنتي و نزديكان آنها، رياست 520 شركت سعودي را برعهده دارند.
اين گزارش مي افزايد: فرزندان اين خانواده سلطنتي تمامي پست هاي اصلي در دولت را از جمله پست وزارت دفاع، كشور، سازمان اطلاعات و ديگر پست هاي وزارتي را برعهده گرفته اند و هر منطقه به يك شاهزاده و بين اعضاي آل سعود تقسيم شده است.
همچنين تمامي پست هاي حساس در ارتش تحت كنترل شاهزادگان است و آنها همگي همانند نمايندگان استالين بر كشور حكومت مي كنند.
در اين گزارش آمده است: آل سعود باغ هاي بسيار پهناوري دارند كه براي آبياري آن به روش قطره اي از فاصله 420 كيلومتري درياي خليج فارس، آب آورده مي شود.
خودروهاي بسيار لوكس آمريكايي و اروپايي و هواپيماهاي اختصاصي از ديگر مشخصه خاندان آل سعود در اين سرزمين نفت خيز به شمار مي رود.
به گفته سازمان حقوق بشر خانه آزادي عربستان، گويي اين كشور، ملك شخصي خانواده آل سعود به شمار مي رود و دخل و تصرف در آن برايشان مجاز شمرده مي شود.
اين در حالي است كه تعداد شاهزاده هاي عربستاني بين 2500 تا 7000 نفر تخمين زده مي شود كه از بدو تولد تا مرگ داراي حقوق ماهيانه و امتيازات دربار سلطنتي هستند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6912&tab=rooz