نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
ثبت نام 386 هزار متقاضي مشاغل خانگي


تاریخ: ۷ آبان ۱۳۹۰

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از ثبت نام 368 هزار متقاضي مشاغل خانگي و صدور مجوز براي 103هزار نفر خبر داد وگفت: تاكنون در اين رابطه 214 رشته شغل شناسايي و معرفي شده است.
محمد حسين فروزان مهر درگفتگو با مهر با بيان اينكه مطالعات مربوط به پرونده مشاغل خانگي برگرفته از اقدامات و تجربه هاي انجام شده در 150 كشور جهان است، گفت:بخش مهمي از توليد ناخالص داخلي برخي از اقتصادهاي بزرگ دنيا از طريق مشاغل خانگي تامين مي شود.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با تاكيد بر ايجاد ارزش افزوده و رونق صادرات از طريق گسترش مشاغل خانگي، اظهار داشت: هم اكنون 20 درصد كل شاغلين درآمريكا و 87 درصد كل شاغلان بخش صنعت و 61 درصد در بخش هاي غير صنعتي ايتاليا از طريق مشاغل خانگي امرار معاش مي كنند.
فروزان مهر با اشاره به رونق مشاغل خانگي در شرق آسيا افزود: 32 درصد از توليد كشور چين نيز درقالب مشاغل خانگي است. البته چون اين مشاغل تاكنون در ايران غير رسمي بوده و مديريت نشده است، شايد بتوان درمورد آنها برخي اقدامات آماري را انجام داد.
وي خاطرنشان كرد: امسال يكي از شاخص هاي تعريف شده مركز آمار براي انجام طرح سرشماري،بررسي وضعيت مشاغل درخانه ها است.
اين مقام مسئول در وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي با تاكيد بر اينكه موضوع مشاغل خانگي از طريق بخش هاي مرتبط و دستگاه ها درحال پيگيري است، بيان داشت: قانونگذار موارد بسياري را در تدوين قانون پيش بيني كرده و سعي شده است تا كار در قالب جلسات متعدد كارشناسي طراحي شود.
فروزان مهر تاكيد كرد: تاكنون 214 رشته را شناسايي و معرفي كرديم كه مربوط به بخش هاي مختلف صنعت، كشاورزي، خدماتي، فناوري اطلاعات و غيره است و تلاش مي شود تا رشته هاي جديد بيشتري نيز شناسايي شوند.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تصريح كرد: تاكنون 386 هزار نفر توانسته اند از طريق دستگاه هاي اجرايي متولي ثبت نام كنند و براي 103 هزار نفر نيز مجوز فعاليت خانگي صادر شده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6892&tab=rooz