نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
کتاب زندگینامه شارون افشا کرد: جلسات محرمانه ابومازن با پرز برای سرنگونی عرفات


تاریخ: ۱ آبان ۱۳۹۰

گیلعاد شارون فرزند آریل شارون نخست وزیر اسبق صهیونیستی اخیرا نامه ها و مذاکرات و سخرنانی های پدر را در قالب کتابی به چاپ رسانده است که در بخشی از این کتاب دست خطی از شیمون پرز وزیر خارجه وقت اسراییل به تصویر کشیده شده که در آن پرز طی نامه ای به شارون خبر می دهد که ابومازن در جلسات مشترک برای براندازی عرفات مشارکتی گسترده دارد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) کتاب گیلعاد شارون تحت عنوان " شارون - زندگینامه فرمانده" مراحل زندگی سیاسی و نظامی  آریل شارون را مورد بررسی قرار می دهد که عمدتا شامل اسناد، نامه ها ، سخنرانی هایی است که او شرکت داشته و در منزل آرشیو کرده است.
در بخشی از این کتاب، نامه ای محرمانه با دست خط شیمون پرز وزیر خارجه حکومت وقت شارون به چاپ رسیده  که در این نامه پرز خطاب به شارون از مفاد جلسه محرمانه خود و ابومازن خبرداده است. در این نامه پرز به شارون می گوید "ابومازن بارها تاکید کرده است چنانچه این جلسات محرمانه افشا شود او را حتما خواهند کشت".
وی در نامه خود به شارون نوشته است:  ابومازن از اسراییل می خواهد تا کمتر از خوبی ها او در رسانه ها بگویند تا او بتواند کار براندازی عرفات را آسانتر دنبال کند.
پرز در این نامه به شارون گفته است که او در جلسه گذشته راههای سرنگونی عرفات را با ابومازن بررسی کرده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6843&tab=rooz