نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
ولايتي : ايران پرچمدار بيداري اسلامي است


تاریخ: ۱ آبان ۱۳۹۰

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل گفت: ايران پـرچمدار بيداري اسلامي در كشورهاي عربي و مسلمان است و قصد دارد بين مسلمانان وحدت، بيداري و اعتماد ايجاد كند.
به گزارش فارس از يزد، دكتر علي اكبر ولايتي در جمع اساتيد دانشگاه هاي يزد در دفتر نخبگان اين شهر اظهار داشت: پرچم اين موج جديد بيداري را شيعه و انقلاب اسلامي برداشته اما در چنين شرايطي ديگر شيعه و سني معنا ندارد و بايد با اتحاد اين پرچمداري را ادامه داد.
وي افزود: اين بيداري اسلامي، بازگشت به اصول و ارزش هاي اسلامي توسط همه است و عامه اهل سنت در افغانستان، پاكستان، يمن، آفريقاي جنوب شرقي و ... از نهضت بيداري اسلامي حمايت مي كنند.
ولايتي نخستين آفت بيداري اسلامي را تفرقه بين شيعه و سني دانست و افزود: حداقل سه چهارم مسلمانان جهان اهل سنت هستند كه آنها همراه و همگان با شيعه هستند و عده ديگري كه شيعه با آنها مبارزه مي كند و آنها عليه شيعه، از نواصب و بازماندگان خوارج هستند.
وي خاطرنشان كرد: همه شركت كنندگان در نخستين اجلاس بيداري اسلامي كه چندي پيش در تهران برگزار شد، معتقد بودند كه ايران با اينكه حكومتش شيعه است، قصد دارد بين مسلمانان شيعه و سني وحدت و بيداري و اعتماد ايجادكند.
ولايتي تصريح كرد: اكنون 57 كشور عضو كنفرانس اسلامي است اما حتي نمي توان يك مورد را مثال زد كه راهي را كه غربي ها مشخص كرده اند رفته باشد و به ترقي رسيده باشد.
ولايتي اظهار داشت: اما انقلاب اسلامي بدون مجادله بازگشت به اصل اسلامي و تفكر اسلامي بود و تشابهي با ليبرال دموكرات و سوسياليست نداشت و به همين دليل نيز شعار نه شرقي نه غربي را سر داد.
وي افزود: مخالفاني كه فهميدند چه اتفاقي در انقلاب اسلامي در حال شكل گرفتن است، تلاش كردند تا آن را در نطفه خفه كنند اما موفق نشدند.
ولايتي ادامه داد: بسياري تلاش در شكست اين انقلاب و محصور شدن آن فقط در ايران كردند كه باز هم موفق نشدند و امروز شاهد بيداري اسلامي با پرچمداري انقلاب اسلامي ايران هستيم.
وي افزود: در شرايط كنوني هيچ كشور مسلماني توانايي اينكه قطب و پرچمدار ساير كشورهاي اسلامي باشد و راه را براي آنها روشن كند ندارد و براي انسان هاي صاحب فكر و انديشه روشن است كه هيچ كشور، نظام و رهبري مانند جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب نمي تواند پرچمدار جهان اسلام باشد.
دبير نخستين اجلاس بيداري اسلامي عنوان كرد: كما اينكه براي برگزاري نخستين اجلاس بيداري اسلامي نيز هيچ كجا را مناسب تر از ايران و تهران نديدند و از 80 كشور دنيا براي شركت در اين مراسم به تهران سفر كردند.
ولايتي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: بيداري اسلامي كلمه تازه اي نيست اما موج جديد آن باعث شد كه تمام توجهات در تمام جهان به سمت آن جلب شود.
وي افزود: بيداري اسلامي به معناي بازگشت به ارزش هاي اسلامي است و تاريخ آن به 150 سال پيش باز مي گردد.
ولايتي تاكيد كرد: ايران پرچمدار بيداري اسلامي است و آمدن سران كشورهاي اسلامي به ايران براي شركت در نخستين اجلاس بيداري اسلامي، اين مهم را تاييد كرد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6827&tab=rooz