نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیت‌ الله نوری‌ همدانی: آیت‌ الله خامنه‌ای شایسته رهبری نظام اسلامی است


تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار شورای مدیران سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اظهار کرد: خداوند این عالم را خانه تکامل قرار داده تا موجودات با بهره‌گیری از استعداد خود به سوی تکامل حرکت کنند.
وی با اشاره به تمایز انسان و دیگر موجودات افزود: انسان در هنگام تولد بر حسب غریزه خود گریه می‌کند یا شیر می‌خورد و این ویژگی‌های درونی و استعدادهای ذاتی است که با فراهم شدن زمینه مناسب و مورد تاثیر عوامل تربیتی به شکوفایی و تکامل می‌رسد.
این مرجع تقلید تعلیم و تربیت را مشکل‌ترین و ظریف‌ترین کارها دانست و عنوان کرد: انسان‌سازی مشکل‌ترین کار دنیاست و بنابراین توجه به مشکلات و ظرافت کارها امری مهم است.
وی از دانش‌آموزان به عنوان گنج یاد و بیان کرد: وظیفه مربیان و معلمان شناسایی و استخراج این گنجینه‌ها و برنامه‌ریزی برای پرورش آنهاست که غفلت و مسامحه سبب می‌شود که در مسئولیت خود موفق نباشند.
‌نوری‌همدانی خانواده، مدرسه و جامعه را سه رکن شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: اسلام به این سه رکن اهمیت زیادی داده و بر این نکته قائل است که هماهنگی این سه رکن در تربیت افراد، انسان‌های متکامل و فقیه تربیت می‌کند.
وی اظهار کرد: نخستین گام در تربیت صحیح دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی به منظور آگاهی به خانواده‌ها در مورد مسئولیت خطیر و حساس آنهاست چون اگر در محیط خانواده همفکری و همکاری نباشد زحمت معلمان به نتیجه نمی‌رسد.
استاد حوزه علمیه دومین گام در تربیت انسان را، کار مربیان تربیتی در مدارس عنوان کرد و افزود: حرکات، سکنات و رفتار شما در دانش‌آموز موثر است و از این بعد، مسئولیت شما بسیار سنگین‌تر است.
وی با بیان اینکه این زمان، زمان بیداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید دانش‌آموزان را با توجه به زمانی که در آن قرار دارند تربیت کرد؛ سعی کنید هم خود انقلابی باشید و هم دانش‌آموزان انقلابی تربیت کنید.
‌نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش امام خمینی(ره) در سرنگونی طاغوت و برپایی نظام ولایی اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری مهم‌ترین مسئله زندگی انسان‌هاست چون فرهنگ، سیاست، اقتصاد و... به حکومت باز می‌گردد.
وی ادامه داد: از نظر اسلام در راس جامعه باید پیامبر(ص) یا امام معصوم و در زمان غیبت ولایت فقیه با تقوا، عادل، مدبر و شجاع قرار گیرد.
استاد حوزه با اذعان به شایستگی مقام معظم رهبری برای اداره کشور بیان کرد: تاثیر حکومت در اخلاق مردم بیش از تاثیر خانواده است و امروز آیت‌الله خامنه‌ای با شایستگی این نظام را اداره می‌کند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6801&tab=rooz