نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
طلاهاي خارجي موجود در بازار قاچاق است


تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۰

معاون ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: حدود 30 درصد از حجم طلاي عرضه شده به مردم و طلا فروشي ها در سطح كلان شهرها، طلاي خارجي است كه از مبادي رسمي وارد كشور نشده و قاچاق است.
مهدي ابويي در گفتگو با مهر از انجام برآوردهاي كلي در سطح كشور در مورد واردات غيرقانوني شمس طلا خبر داد و گفت: ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با همكاري دستگاههاي مختلف وضعيت را مورد بررسي قرار داده است.
معاون پيشگيري و هماهنگي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به بررسي ميزان مصرف طلا در كشور و توليد شمش طلا براي مواد اوليه توليد طلا تصريح كرد: بر اين اساس خلاءها مشخص مي شود و همچنين معلوم مي شود كه حجم و ميزان شمس طلايي كه خارج از قاعده وارد كشور مي شود، به چه ميزان است.
وي از بررسي مبادي واردات براساس شرايط مذكور و ارائه راهكار براي مبارزه و پيشگيري خبر داد و اظهار داشت: ستاد از اواخر سال گذشته بررسي هايي را در مورد مصنوعات طلا و طلاهاي ساخته شده آغاز كرد كه اين كار در سال جاري هم ادامه دارد.
ابويي ادامه داد: در سطح عرضه بخشي از طلاهاي عرضه شده به مردم و طلافروشي ها به صورت قاچاق وارد كشور مي شود، زيرا واردات طلا به صورت مجاز انجام نمي شود به عبارت ديگر واردات طلا از مبادي رسمي و گمركي وجود ندارد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6777&tab=rooz