نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیت‌ الله نوری‌ همدانی: طاغوت‌‌های سیاسی نوکر صهیونیست‌ها هستند


تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مجموعه مسئولان و نمایندگان ولی فقیه در هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در برابر حوادث و رخدادهایی که در جهان اتفاق می‌افتد نمی‌توان بی‌تفاوت بود.
وی خاطرنشان کرد: امروز با پیروزی انقلاب برای ما طلاب، میدان تبلیغ و نشان دادن اسلام انقلابی باز است.
این مرجع تقلید ادامه داد: امروز علاوه بر آمریکا و اروپا حرکت‌هایی در کل جهان صورت می‌گیرد و باید به وظیفه خود نسبت به این قیام‌ها عمل کنیم چراکه این قیام‌ها 100 درصد مردمی است.
وی با اشاره به قیام‌های صورت گرفته در جهان گفت: 99 درصد مردم در جنبش وال‌استریت قیام کردند که قیامی معنادار و ریشه‌دار است و قیام‌کنندگان ابراز می‌دارند تا به هدف خود نرسیم از پا نخواهیم نشست و این جریانی است که باید ریشه آن ارزیابی شود.
نوری‌همدانی به آیه 36 سوره نحل اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید ما در هر امتی پیامبری فرستادیم تا مردم را به عبادت پروردگار و اجتناب از طاغوت فراخواند و این وظیفه و رسالت پیامبران الهی است.
وی خاطرنشان کرد: طاغوت به سه دسته طاغوت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقسیم می‌شود که سه ضلع مثلث را تشکیل می‌دهد و حضرت موسی(ع) بیش از همه در برابر طاغوت قیام کردند.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون فرصت فراوانی داشتیم و اکنون صحنه جدیدی از تبلیغات برای ما باز شده تا به مبارزه با طاغوت اقتصادی بپردازیم.
وی بیان کرد: مردم در ایران و کشورهای اسلامی بر اساس معنویات زندگی می‌کنند ولی زندگی کشورهای دیگر بر پایه اقتصاد استوار بوده و راهکارهای آنها بر پایه اقتصاد است.
نوری‌همدانی با اشاره به میزان تاثیر اقتصاد در کشورهای غربی گفت: اقتصاد در اروپا و آمریکا از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است و از نظر اقتصادی یک درصد مردم بر 99 درصد حکومت می‌کند و این ریشه جریان‌ها و قیام است.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که همان طوری که در انقلاب سیاست اسلام را نشان دادیم و در برابر طاغوت سیاسی مبارزه کرده و اسلام ناب و مجری قانون و رهبر معرفی کردیم، امروز به صحنه آمده به مبارزه با طاغوت اقتصادی بپردازیم.
این مرجع تقلید ادامه داد: ما به وسیله مبارزه با طاغوت سیاسی توانستیم اسلام را به جهان صادر کنیم که بسیار تاثیرگذار بوده و دنیا نیز تشنه این موضوع است.
وی با اشاره به جریان فتنه گفت: برای روشنگری در زمینه جریان فتنه به 10 استان کشور مانند فارس، لرستان، گیلان، آذربایجان غربی، البرز، خراسان شمالی و قزوین مسافرت کردم و به تبلیغ چهره به چهره پرداختم.
نوری‌همدانی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه معارف اسلام است، بیان کرد: باید اقتصاد اسلامی را به دنیا معرفی کنیم چراکه ما معتقدیم که اسلام نجات‌بخش بشریت و راهگشا در امور است.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در نامه‌ای به گرپاچف در آن دوران نوشته بود «شما که جرات کردید دنیای کمونیست و سوسیالیستی را کنار بگذارید مواظب باشید در دام دنیای سرمایه‌داری و کاپیتولاسیون گرفتار نشوید و بنیانگذار جمهوری اسلامی پیش‌بینی کرد سرمایه‌داری در سراشیبی سقوط و اضمحلال است».
این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز قیام‌هایی به منظور مبارزه با طاغوت اقتصادی شکل گرفته و اسلام در زمینه ثروت و مال در اقتصاد برنامه‌های فراوانی دارد.
وی با اشاره به بحث و مبارزه در حوزه کمونیست در 50 سال گذشته گفت: اکنون دنیای کاپیتولاسیون و سرمایه‌داری در برابر شما قرار دارد و باید این دنیا را بشناسید و به دنیا بشناسانید که اسلام دارای اقتصادی است که این مشکلات شما را برطرف می‌کند.
‌نوری‌همدانی با بیان اینکه اسلام منابع ثروت را در اختیار پیامبر، امام و نایب امام قرار می‌دهد، گفت: تمام معادن، اراضی، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و دریاها همه در اختیار ولی فقیه در دوران کنونی است.
وی خاطرنشان کرد: زمینه استفاده از این معادن با عدالت و احقاق حقوق مردم طوری فراهم می‌شود که همه مردم از آنها بهره‌مند شوند و بیکاری و گرانی از بین برود و جامعه‌ای متوازن شکل گیرد و این طور نباشد که عده‌ای دارای ثروت و برخی فقیر و محروم باشند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دنیای اروپا و غرب گفت: ثروت و مال در این کشورها در اختیار طاغوت‌های اقتصادی است و یکی از این طاغوت‌ها صهیونیست‌ها بوده که نسبت به مال دنیا حریص هستند و در قرن‌های گذشته ثروت‌ها را جمع کردند و در آمریکا برای خود لانه درست کردند و آمریکا طاغوت سیاسی را ساخته است.
وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمود مردم اروپا و آمریکا باید بدانند که آنها نوکر طاغوت‌های سیاسی هستند و طاغوت‌های سیاسی همچنین نوکر صهیونیست‌ها هستند.
‌نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: امروز مردم بیدار شدند و احساس کردند که اروپا، آمریکا، دانشمندان و نخبگان نوکر صهیونیست‌ها شدند و ما با شکل‌گیری بیداری باید اسلام را به آنها بشناسانیم.
وی با اشاره به سوره تکاثر بیان کرد: اکنون در اروپا ثروت در دست بانک‌ها بوده که مرکز رباخواری است و با قرض دادن به مردم ربا می‌گیرند و وسیع‌ترین ساختمان‌‌ها بانک است.
این مرجع تقلید با اشاره به آیات سوره همزه گفت: در اسلام این طور نیست که ثروت در بین ثروتمندان گردش کند و نعمت‌ها برای همه انسان‌ها بوده ولی برخی انسان‌های قارون صفت ثروت‌ها را چپاول کردند.
وی تاکید کرد: امروز باید سعی کرد اسلام را از دیدگاه اسلام به دنیا بشناسانید مطالعه، ترجمه و تدوین کنید.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6771&tab=rooz