نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیت‌ الله نوری همدانی: دولت‌های غربی در حال اثبات باطل بودن خود هستند


تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مربیان طرح شجره طیبه صالحین، جهاد را مایه عزت و عظمت مسلمانان دانست و اظهار داشت: جهاد دارای ابعاد سخت و نرم است و بر مسلمانان لازم است در هر دو عرصه خود را در مقابل دشمن تجهیز کنند.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: ایران در هشت سال دفاع مقدس با استناد به این آیه قرآنی که هرچه می‌توانید با دشمنان خود بجنگید و متجاوز را بیرون کنید، عزت و افتخار آفرید و امثال شما تا پای جان از این نظام و انقلاب دفاع کردید.
این مرجع تقلید افزود: همانگونه که در عرصه جنگ سخت، آلات و ابزار نظامی لازم است در عرصه جنگ نرم نیز آلات و ابزار دیگری لازم است.
وی نخستین ابزار را معرفت دینی دانست و افزود: هیچ ابزاری به اندازه ایمان و اعتقاد، کارآیی ندارد چون ایمان پیوندی میان انسان با خداوند و ائمه معصومین(ع) است.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام سه رکن اسلام، مردم و ولایت فقیه دارد، گفت: امام راحل با هدایت‌ها و رهبری‌های حکیمانه خود توانست مردم را متشکل کرده و با سرنگونی طاغوت اسلام را به صحنه زندگی مردم بیاورد.
وی خاطرنشان کرد: در حالی که در اروپا و آمریکا 99 درصد مردم آن به نشانه اعتراض به حکومت‌های خود قیام کردند، سران این کشورها، این مردم را جمعی غارتگر و اراذل و اوباش می‌نامند که این خود نشانه باطل بودن حکومت‌هاست.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت و رهبری مسئله بسیار مهمی است، گفت: حرکت‌های مردمی در تونس، مصر، لیبی و عربستان با ضعف در وجود رهبر قوی در راس این حرکت‌ها مواجه هستند.
وی دومین ابزار در جنگ نرم را داشتن روحیه بسیجی دانست و افزود: اخلاص، ایمان، ساده‌زیستی، شهامت، بیداری و شجاعت از ویژگی‌های روحیه بسیجی است.
آیت‌الله نوری همدانی با ذکر این مطلب که بصیرت، سومین ابزار لازم در عرصه جنگ نرم است، گفت: نباید فکر کنیم که دنیا از فتنه خالی می‌شود بلکه فتنه روز به روز بیشتر می‌شود تا امام عصر(عج) ظهور کند.
وی عنوان کرد: سرچشمه فتنه‌ها، هوا و هوس و تمایلات نفسانی است اما افراد بصیر و دانا باید همواره بیدار و هوشیار بوده و در دام فتنه‌گران اسیر نشوند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6759&tab=rooz