نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اصولگرایان را بهتر بشناسیم
پابرهنگان ایران


اشتباه بسیار فاحش و خطر آفرینی که این روزها ، به کرّات از بعضی بزرگان و فعالان اصول گرایی ، خصوصاً فعالان عرصه مطبوعات سر زده ، که در نوع خود ، ظلم و بی انصافی بزرگی ، در حق تفکر و گفتمان اصول گرایی است ، این است که ، بعضی از اشخاص ، اصول گرایی را ، یک پدیدة نو ظهور سیاسی ، که در دهه 80 متولد گردیده می دانند و از آن بعنوان یک جریان سیاسی یاد می کنند ، و  متأسفانه در مصاحبه ها یا نوشته ها و یا سخنرانی های خود ، این مکتب ناب شیعی  را ، در قالب یک حزب ، یا جناح ، یا جبهه سیاسی مطرح می کنند  و بعضی ها صرفاً ، به عنوان یک پدیده سیاسی به آن نگاه می کنند .

اشتباه بزرگتر اینکه ، بعضی از این فعالان سیاسی ، قائل به انشقاق در اصول گرایی بوده وتصور می کنند که ، می توان اصول گرا بود ، ولی نیم نگاهی هم به مدرنیته گرائی یا سیاست مدرنیته ودیگر تفکرات التقاطی داشت ، یا گاهاً در مصاحبه های مطبوعاتی خود از چگونگی انشقاق در این مکتب ناب محمدی (ص) سخن می گویند .

مکتب اصول گرایی که از اندیشه های ناب سیاسی و مذهبی شیعه اثنی عشری اقتباس شده و راهی جز راه اسلام و آئینی جز آئین عترت رسول الله و قانون و کتابی جز آن چه در حدیث نبوی متواتر ثقلین ؛ به حفظ آن توصیه شده ندارد ، ماهیت و هویت اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد.

اصول گرایی ناب ، که تعریف آن گذشت در حقیقت همان راه نظام و ماهیت و هویت اصلی انقلاب اسلامی است ، لذا اصول گرایان متعهّد ، هرگونه انحراف از این راه را ، بر نمی تابند و فکر عبور از خط و اندیشه و گفتمان اصول گرایی  را حرام می دانند .

اصول گرایان ، پیروی و حمایت از اصل ولایت مطلقه فقیه و اطاعت بلا قید وشرط ، از مقام عظمای ولایت و رهبر فرزانه انقلاب را ، از اَهَّمِ وظایف و تکالیف دینی و سیاسی خود می دانند و مضافاً ، حفاظت از ارزش ها و آرمانهای انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق شهروندی و تأمین رفاه و آسایش مردم وقانون گرایی را ، هدف اصلی و نماد فکری خود می دانند .

یک نماینده اصولگرا باید خصوصیاتی من جمله شاخصه های زیر داشته باشد :

1 - انقلاب اسلامی واصول ومبانی آن را قبول داشته باشد وتنها دغدغه اش این باشد ، که همه چیز را به رنگ اسلام در بیاورد وتمامی قوانین ولوایح وطرح ها را با خط کش اسلام مورد ارزیابی وسنجش قراردهد.

2 - به اصل یکی بودن دیانت و سیاست و یا امتزاج حکومت ودین اعتقاد وایمان داشته باشد.

3 - ایمان واعتقاد قلبی والتزام عملی به اصل ولایت مطلقه فقیه داشته باشدواهل انتظار ومعتقد به گفتمان مهدویت باشد

4 - هیچگونه وابستگی با مراکز ثروت و قدرت نداشته باشد .

5 - بصیرت دینی و سیاسی و بینش اجتماعی قابل قبولی داشته باشد

 6 - مسلمانِ خداترس وبا تقوا واسلام شناس وآشنا با اسلام سیاسی باشد .

 7 - به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ونظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت وحاکمیت ولایت مطلقه فقیه ایمان واعتقاد داشته باشد وبه آن عشق بورزد . یعنی در هرحالی ودر هر موضوعی بطور مطلق ، کلام ولایت برایش فصل الخطاب باشد.

در خاتمه از کلیه برادران و خواهران معتقد به اصول گرایی ، استدعا می شود که ، در نوشتارها و گفتارهای خود ،از مکتب ناب اصول گرایی ، بعنوان یک جریان خاص سیاسی ، یا حزب سیاسی منشعب شده  ، یا جدا شده از اصل و بدنه و  شاه کلة انقلاب اسلامی یاد نکنند ، بلکه از اصول گرایی که مبتنی بر بینش توحیدی و سیره توحیدی و افکار و اندیشه های سیاسی حضرت امام و مقام معظم رهبری  است و بدون این تفکر و بینش ، هویت انقلاب اسلامی مخدوش است ؛ بعنوان شاه بیت و سیره انقلاب اسلامی و بینش سیاسی اسلام یاد کنند و از آن دفاع کنند .

http://paberahneganiran.blogfa.com/

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=661&tab=weblog