نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
احمدي نژاد در پيامي از دانش آموزان پرسيد: اگر شما جاي من بوديد، چه مي كرديد؟


تاریخ: ۴ مهر ۱۳۹۰

رئيس جمهور امسال نيز مانند سنوات گذشته همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در پيامي 2 سؤال مهم را با دانش آموزان مطرح و از آن ها خواست كه درصدد پاسخ به آنها برآيند.
به گزارش کیهان به نقل از خبرگزاري ها احمدي نژاد ديروز در پيامي كه به مناسبت آغاز سال تحصيلي 91-90 كه به صورت ويديويي تهيه شده بود با تبريك آغاز سال تحصيلي جديد، مخاطب پرسش مهر امسال را كل جامعه فرهنگي و تعليم و تربيت كشور و تمامي دانشجويان و دانش آموزان دانست و از آنان خواست به اين سؤال پاسخ دهند كه اگر جاي رئيس جمهور بودند براي ساختن و اعتلاي نام ملت ايران و پيشبرد امور كشور چه چيزي را اولويت كار خود قرار مي دادند.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين پيام با بيان اينكه مهر ماه يادآور خاطره دوره اي ماندگار و فراموش نشدني است، گفت: زيباترين صحنه هاي جوش و خروش انساني و حركت به سمت سعادت و كمال در ماه مهر در ايران زمين شكل مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: ايران سرشار از استعداد است و تك تك مردم اين سرزمين اين شايستگي را دارند كه در بالاترين مرتبه علم و كمال و انسانيت و تعالي قرار بگيرند و مي توانند قله هاي علم و صداقت و جهاد و انسانيت و ارزش هاي انساني را فتح كنند.
احمدي نژاد علم را لازمه كمال دانست و گفت: هر هدف بزرگي از طريق علم محقق مي شود و ابزار اصلي بركشيدن انسان به بالاترين قله ها علم است، علم است و علم.
رئيس جمهور خطاب به خادمان عرصه تعليم و تربيت كشور گفت: از اهالي تعليم و تربيت استدعا دارم كه نگاه خود را از قله برندارند و دنبال تربيت انسان هاي بزرگ عالم، فرهيخته، خلاق، توانمند، حكيم و مهربان باشند.
احمدي نژاد فرزندان ايران اسلامي را اميد ملت ايران براي آينده درخشان توصيف كرد و از آنان خواست كه همواره به بالاترين نقطه كمال و پيشرفت انديشه كنند.
رئيس جمهور در ادامه با طرح پرسش مهر گفت: در سال هاي قبل درباره فرهنگ مهرورزي، عدالت و نقش علم سؤال شد. امسال از كل جامعه فرهنگي و تعليم و تربيت كشور به خصوص جوانان و نوجوانان عزيز سؤال مي كنم كه براي ساختن و سعادت و اعتلاي نام ملت ايران و پيشبرد امور كشور اگر به جاي رئيس جمهور بودند، اولويت خود را انجام چه كاري قرار مي دادند؟ با مسائل جهاني چگونه برخورد مي كردند؟ براي ريشه كني فقر و آباداني ايران و خدمت به اقشار مختلف مردم چگونه برنامه ريزي مي كردند؟ و در زمينه پيشرفت علمي، صنعتي و اقتصادي كشور چه اهدافي در نظر گرفته و براي دفاع از حقوق ملت ايران در عرصه هاي مختلف چه مي كردند؟

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6433&tab=rooz