نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
تجمع دانشجویان تهران در حمایت دانشگاهیان مصر


تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

جمعی از دانشجویان تهران در حمایت از اقدام دانشجویان مصری در پایین کشیدن پرچم آمریکا در دانشگاه قاهره ، مقابل لانه جاسوسی آمریکا تجمع کردند.
 

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، دانشجویان با شعارهای«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» دخالت های غرب و رژیم صهیونیستی را در امور داخلی کشورهای اسلامی محکوم کردند و تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره را به دست جوانان مصر ، تبریک گفتند.

دانشجویان درحالی که پرچم های جمهوری اسلامی ایران ، مصر و حزب الله لبنان را در دست داشتند ، شعارهای«لا شیعیه، لا سنیه، وحده وحده اسلامیه» و «لا شرقیه لا غربیه اسلامیه اسلامیه» بر وحدت مسلمانان در مسیر بیداری اسلامی تأکید کردند.

دانشجویان همچنین با فریاد «الشعب یرید اسقاط النظام» و «الشعب یرید اسقاط الظالم» و «خیبر خیبر لاصهیون جیش محمد قادمون» پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

یکی از دانشجویان در این تجمع با بیان اینکه بیداری اسلامی امروز نوید تمدن اسلامی را در جهان می دهد گفت: امروز پس لرزه های انقلاب اسلامی بر اندام کسانی که ده ها سال خود را به کری زده بودند لرزه انداخته و صحنه های امروز بیداری اسلامی نشانه تزلزل فکری، سیاسی ، اقتصادی غرب است.

آقای نورایی با بیان اینکه صحنه های امروز جهان اسلام از مدیریت آینده کشورهای اسلامی به دست جوانان مسلمان و انقلابی حکایت دارد گفت: ما به مسلمانان به ویژه جوانان می گوییم در مسیر بیداری اسلامی همواره وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند و امروز با توجه به اینکه دشمن در صدد توطئه روزافزون است این وحدت به ویژه و بیش از پیش اهمیت دارد.

این دانشجوی دانشگاه تهران افزود: امروز رسانه های وابسته به غرب از جمله بی بی سی و سی ان ان همچنان خود را به خواب زده اند و جریان بیداری اسلامی را کمرنگ جلوه می دهند نمی توانند چشم و گوش خود را در برابر اتفاقاتی که آینده جهان اسلام را از آن مسلمین خواهد کرد و غرب را به حاشیه خواهد راند بی توجه باشند.

وی تاکید کرد: از این رو رسانه ها باید حقایق امروز جهان اسلام را منعکس کنند و حقایق امروز جهان جز بیداری توده مردم ، نخبگان ، جوانان و دانشجویان نیست.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6380&tab=rooz