نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
استاد شهريار شاعري انقلابي و ارزش مدار بود


تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

علي داننده ، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به برگزاري آيين بزرگداشت روز ملي شعر و ادب با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: ياد و نام استاد شهريار به عنوان يكي از اركان شعر معاصر همزمان با روز ملي شعر و ادب فارسي با حضور«دكتر سيدمحمد حسيني» وزير ارشاد در تبريز گرامي داشته مي شود. مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به ابعاد شخصيتي استاد شهريار، گفت: استاد شهريار شاعري متعهد، انقلابي و ارزش مدار بود و اشعار بي بديل او در حافظه تاريخ ماندگار شده است. علي داننده گفت: استاد شهريار در ادبيات ايران اسلامي جايگاهي رفيع دارد و مقام و منزلت ادبي وي بسيار شامخ است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تاكيد كرد: آذربايجان و تبريز همواره يكي از كانونها و قطب هاي مهم فرهنگي كشور بوده و تامل در دواوين و آثار مكتوب و همچنين ظهور ادبا و شعرايي همچون استاد شهريار دليلي بر اين مدعاست.
همايش بزرگداشت روز ملي شعر و ادب روز شنبه 26 شهريور ماه جاري ساعت 17:30 توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با همكاري معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، انجمن ادبي تبريز، انجمن علمي - آموزشي معلمان زبان و ادبيات فارسي استان و موسسه فرهنگي هنري مهر طاها آذر در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگي هنري 29 بهمن تبريز برگزار شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6322&tab=rooz