نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
پایداری بر گفتمان سوم تیر
میان این مسیر


گفتمان سوم تیر سال 84 ثابت کرد ، قدرت هیچ ائتلافی بالاتر از قدرت اراده ی ملّت نیست . گفتمان سوم تیر یعنی پایداری ورزیدن بر اصول و دغدغه ی حل مشکلات کشور و مردم ، و این گفتمانی ست که اراده و آرا امت را به خود جلب میکند . گفتمان سوم اتیر اعتصام به حبل متین خداست و برای چندمین بار اثبات کرده است که " ید الله فوق ایدیهم " . "گرایش" به اصول اسلام و انقلاب و "پایداری" بر این "اصولگرایی" ، محور اصلی این گفتمان می باشد .

انتخابات پیش رو به جهت شرایط منطقه و بیداری اسلامی ، همین طور نگاه امیدوارانه این کشورهای برخاسته علیه استکبار ، به ایران و توفیقات سیاسی ، اجتماعی و .. آن ، همین طور تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و التهاب در فضای رقابتی ، اهمیت بسیاری دارد . مقام معظم رهبری جریان اهتمام را به خوبی هدفگذاری کرده اند که اهم انها تلاش برای مشارکت بالا ، آرامش و سلامت فضای انتخابات است . تخریب جریانها و دروغ پراکنی از مواردیست که سلامت فضای رقابت ، اعتماد ملت به جریانها و مشارکت را کاهش میدهد . همین مسئله کلیدی ست برای تشخیص ولایت پذیری و پایمندی به اصول در میان کاندیدای مختلف . کسانی که فراتر از دغدغه های شخصی و حزبی ، به مصلحت کشور و جهان اسلام توجه داشته و در تشخیص اهم و وظایف خویش اشتباه نمی کنند .

 

 

نگاه به جریان سوم تیر 84 و جبهه پایداری امروز ، ابدا نگاه حزبی نبوده و نباید باشد . جبهه پایداری جبهه مردمی ست که از میان خود و سایر کاندیدا - در هر شاخه ی اصولگرایی که باشند - به دنبال افراد اصلح جهت ورود به جایگاه خطیر قانونگذاری در مجلس است . اگر غیر از این می بود ، جایگیری برخی افراد از جبهه متحدین اصولگرایی در لیست جبهه پایداری انجام نمی شد . گر چه امید بود جبهه متحد با ائتلاف در اصول ، با جبهه پایداری به وحدت و ارائه لیست مشترک در تهران برسند ، اما نباید اجازه داد در شرایط فعلی ، دشمن از اختلافات گفتمانی موجود میان اصولگرایان سو استفاده کند ؛ بلکه جبهه متحد و جبهه پایداری باید به عنوان جریانهای حامی گفتمان امام و انقلاب ، با همکاری با یکدیگر ، از انتخابات به عنوان فرصتی برای نمایش اقتدار و مقبولیت جمهوری اسلامی استفاده کنند. 

از تذکراتی که امام خامنه ای تاکید بسیاری بر آن داشته اند ، فراموش نکردن مردم و مشکلات آنها در جریانات سیاسی و رقابتهای حزبی ست . جبهه پایداری به دنبال تشکیل مجلسی اصولگرا و ولایی در پی حل مشکلات مردم و جامعه است . گفتمان سوم تیر ثابت کرده ، عدالت یکی از محورهای اصلی در جهت گیری های عملکردی جبهه می باشد . از نشانه های این اهتمام در جبهه پایداری ، تصمیم و برنامه ریزیی جدی برای کمیسیونهای مختلف مجلس و انتخاب افراد متخصص در حوزه های مرتبط است (اینجا) . این نشان میدهد جبهه با دقت و نیت تکلیف مدارانه به دنبال حل مشکلات و معضلات مجلس گذشته است.

و العاقبه للمتقین . یقینا خداوند یاور امت و نیتهای خالصی ست که به دنبال شایسته گزینی در انتخابات می باشند .

http://mianeinmasir.blogfa.com

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=630&tab=weblog