نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
جديدترين سامانه فرماندهي و كنترل نيروي هوايي ارتش عملياتي شد


تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر حسین چیت فروش سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت 3 امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین و آخرین روز مرحله تمرینی رزمایش نیروی هوایی از نخستین ساعات بامداد امروز با شرکت 7 گروه پروازی از هواپیماهای جنگنده اف 4، اف 7، میگ 29، صاعقه، سوخو 24 و هواپیمای ترابری سی 130 در منطقه عمومی رزمایش در شمالغرب کشور آغاز شده است.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش که با آخرین فناوریهای جنگ الکترونیک، ضد جنگ الکترونیک و ادامه سکوت رادیویی توسط گروه‌های پروازی همراه بود، دقت خلبانان در رهاسازی و پرتاب انواع بمب‌های لیزری، حرارتی، راداری و تلویزیونی و شلیک موشکها و راکت‌ها به اهداف ثابت و سیار مورد نظر در منطقه رزمایش مورد بررسی و ارزیابی قرار گفت.

سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت 3 در ادامه تصریح کرد:‌ کلیه تاکتیکها و تکنیکهای به کار گرفته شده در مراحل تمرینی رزمایش از جمله سامانه جدید کنترل فرماندهی، نحوه بارریزی هواپیمای 130، عملیات رزم شبانه، عملکرد سامانه‌های ناوبری و لایه‌های امن ارتباطی و عملکرد گروه‌های پروازی به ویژه خلبانانی که برای اولین بار در رزمایش شرکت کرده‌اند توسط هیئت داوران رزمایش و ناظران اعزامی ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد ارتش و ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش مورد ارزیابی و جمع‌بندی قرار گرفته است.

چیت‌فروش در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: زمایش فدائیان حریم ولایت 3 از فردا سه شنبه به مدت 3 روز وارد مرحله اصلی و عملیاتی شده و بمباران اهداف موردنظر در منطقه عمومی رزمایش با عملیات جنگی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت 3 در پایان از حضور امیر حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مرحله سوم رزمایش خبر داد و گفت: این مرحله از رزمایش با فرماندهی مستقیم امیر شاه صفی برگزار خواهد شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6267&tab=rooz