نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
رادان: خريد و فروش شوكر، افشانه و باتوم منع قانوني دارد


تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

جانشين فرمانده ناجا فروش هرگونه آلات و ادوات نظامي و انتظامي از قبيل شوكر، افشانه و باتوم را غيرقانوني اعلام كرد.
رادان در گفت وگو با ايسنا درخصوص ممنوعيت خريد و فروش لباس نظامي، انتظامي و ادوات دفاع شخصي تاكيد كرد: قانون براي دارندگان، حمل كنندگان و استفاده كنندگان از اين گونه وسايل مجازاتي در نظر گرفته است.
وي افزود: در مورد خريد و فروش لباس نظامي، انتظامي و ادوات دفاع شخصي كه در سطح شهر به فروش مي رسد با اشاره به برگزاري جلسه اي در معاونت امنيتي وزارت كشور گفت: در اين جلسه دستورالعملي در زمينه فروش البسه و علائم نظامي و انتظامي مصوب شد كه در صورت ابلاغ اين دستورالعمل، مشكلات در اين حوزه كاهش مي يابد.
رادان افزود: مرجعي در پليس وظيفه تشخيص آن را دارد كه چه كساني مي توانند از شوكر، افشانه و ديگر ادواتي دفاع شخصي استفاده كنند كه علاوه بر تشخيص و تاييد اين مهم آموزش هاي لازم در مورد نحوه استفاده از آن نيز به اين افراد ارائه مي شود.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه مردم در صورت اطلاع از فعاليت اين گونه افراد موضوع را به مركز فوريت هاي پليس (110) اعلام كنند كه تا با آنان برخورد شود گفت: كساني كه از اين وسايل استفاده كرده يا آن را تهيه مي كنند در زمره افرادي هستند كه از وسايل انتظامي سوءاستفاده مي كنند.
رادان با بيان اينكه يكي از راه هاي برخورد با اين گونه افراد استفاده نكردن و عدم دريافت از اين افراد است گفت: استفاده كنندگان وقتي از محافل مخفي اين ابزار را تهيه مي كنند بايد بدانند كه نوع استفاده هم غيرمجاز است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6180&tab=rooz