نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اشاره رهبر انقلاب به گربه "تام و جری"


تاریخ: ۸ شهريور ۱۳۹۰

وقتى که ما این حجم عظیمِ ظاهرىِ نظامى و اقتصادى استکبار را در مقابل خودمان مشاهده می‌کنیم، انسان به یاد گربه‌ى کارتون «تام و جرى» مى‌افتد! تحرکش زیاد و هاى و هویش زیاد و حجمش بزرگ، اما نتیجه‌ى کارش نه آنچنان که خودش انتظار دارد یا بینندگان انتظار دارند.

به گزارش جهان   رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت در بخشی از بیانات خود ضمن تشکر از بخش‌هایی از دولت که در مقابل تحریم‌ها کار می‌کنند به تلاش بی‌نتیجه‌ی دشمنان برای تحریم ایران اشاره کردند و فرمودند:

«از همه‌ى روشهاى درست و منطقى و زیرکانه و عاقلانه باید استفاده کرد و استفاده کنید. تحریم‌ها را خنثى کنید. تدبیر دشمنِ هیکلمند و لیکن در واقع کم‌زور را خنثى کنید. وقتى که ما این حجم عظیمِ ظاهرىِ نظامى و اقتصادى استکبار را در مقابل خودمان مشاهده می‌کنیم، انسان به یاد گربه‌ى کارتون «تام و جرى» مى‌افتد! تحرکش زیاد و هاى و هویش زیاد و حجمش بزرگ، اما نتیجه‌ى کارش نه آنچنان که خودش انتظار دارد یا بینندگان انتظار دارند. واقعاً همین جورى است. این به زیرکى شما بستگى دارد. آنها گفتند تحریم‌هاى هوشمند یا تحریم‌هاى فلج‌کننده؛ اما مى‌بینیم که این تحریمها نه آنچنان هوشمند بود، نه فلج‌کننده بود.»

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6073&tab=rooz