نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
پرتاب تخم مرغ رنگي به معاون نخست وزير انگليس


تاریخ: ۵ شهريور ۱۳۹۰

جوان معترض انگليسي با پرتاب تخم مرغ سخنراني رهبر حزب ليبرال دموكرات اين كشور را به هم زد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «نيك كلك» معاون نخست وزير انگليس و رهبر حزب ليبرال دموكرات اين كشور عصر ديروز توسط يك جوان معترض با تخم مرغ رنگي مورد حمله قرار گرفت.
شخص مهاجم كه توسط پليس دستگير شد از هواداران سابق حزب ليبرال دموكرات بود كه به گفته شاهدان عيني، در اعتراض به سياست اقتصادي دولت و همكاري حزب ليبرال دموكرات با حزب حاكم محافظه كار دست به اين كار زده است.
اقدامات خشونت آميز دولت انگليس در قتل جوانان سياهپوستت كه به شورش چندي پيش در اين كشور منجر شد باعث انزجار مردم انگليس از حزب حاكم و سياست هاي آن شده است.
اين در حالي است كه خبرگزاري ها از قتل سه جوان ديگر به دست پليس انگليس با شوكر برقي و ضرب و شتم در يك هفته اخير خبر مي دهند.
در همين رابطه يك روزنامه انگليسي با اشاره به كشته شدن سه نفر در طول هفته گذشته توسط شوكرهاي مرگبار پليس، استفاده از اين سلاح ها را مورد بررسي قرار داده است.
بنابراين گزارش هفته گذشته فردي به نام «ديل برنز» كه اهل «كامبرلند» و ورزشكار حرفه اي بود اولين نفري بود كه توسط شوكر پليس جان خود را از دست داد.
گفته مي شود افسران پليس انگليس «برنز» را سه مرتبه با تفنگ شوكري 50 هزار ولتي هدف قرار دادند.
روز دوشنبه نيز «جاكوب مايكل» يك جوان 25 ساله پس از آنكه پليس اسپري فلفل به صورتش پاشيد و سپس توسط 11 افسر مورد حمله قرار گرفت و بازداشت شد، غش كرد و جان خود را از دست داد.
همچنين شب پس از ماجراي فوق افسران پليس گريت منچستر از شوكر استفاده كرده و «فيليپ هولمز» 53 ساله را كه يك راننده كاميون اهل بولتون بود در خانه وي مورد حمله قرار داده و بازداشت كردند.
هلمز پس از آن در بيمارستان جان خود را از دست داد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=6011&tab=rooz