نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
قتل يك سياهپوست ديگر در انگليس


تاریخ: ۳ شهريور ۱۳۹۰

با مرگ يك جوان سپاهپوست ديگر به دست نيروهاي امنيتي انگليس، پليس اين كشور سراسيمه از مردم خواست تا معلوم شدن نتيجه تحقيقات آرامش خود را حفظ كنند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از لندن، پليس انگليس در خبري شتابزده اعلام كرد فردي به نام «جيكوب مايكل» در جريان درگيري با پليس اين كشور در شهر چشر، واقع در شمال غربي انگليس كشته شده است. بنابراين گزارش، اين فرد 25 ساله سياهپوست روز دوشنبه به دليل ايجاد مزاحمت، از سوي پليس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و كشته شده است.
در اين حادثه پليس ضمن ضرب و شتم از اسپري فلفل عليه اين جوان استفاده كرده كه در پي آن اين جوان سياهپوست پس از بيهوشي و انتقال به بيمارستان جان باخته است.
معاون فرمانده پليس شهر چشر با نگراني نسبت به طغيان خشم مردم، گفت: از مردم مي خواهيم كه خونسردي خود را حفظ كرده و از هرگونه پيش داوري و اقدام تا تكميل تحقيقات مراجع قضايي خودداري كنند.
گفتني است چندي پيش نيز يك جوان 29 ساله سياهپوست به نام «مارك دوگان» كه - كشته شدنش باعث شورش در لندن و ديگر شهرهاي انگليس شد- در حالي كه داخل يك تاكسي بود توسط نيروهاي ويژه پليس انگليس در منطقه تاتنهام در شمال لندن به قتل رسيد كه پليس مدعي شده بود او به ايست پليس توجه نكرده است اما بعدا معلوم شد كه گزارش پليس انگليس دروغ بوده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5990&tab=rooz