نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اَلــَـــک دوم انقلاب ؟
میان این مسیر


انتخابات پیش رو از این جهت که اولین انتخابات بعد از فتنه ی 88 و سقوط جریان دوم خرداد و اصلاح طلب است ، واجد اهمیت بسیاریست . دشمنان ملت ایران نیز بیکار نیستند و برای به آشوب و اغتشاش کشاندن صحنه ی انتخابات تلاش میکنند (+) . جبهه اصلاح طلب نیز علی رغم شعار تحریم انتخابات و حضور حداقلی ، کاندیدای بسیاری را روانه ی صحنه ی رقابت کرده و چه بسا عضوگیری مجددی میان کاندیدای دیگر احزاب کرده باشد! و جریانی مخفی تحت لوی احزاب دیگر و یا به صورت آزاد، روانه ی صحنه ی رقابت و مجلس کند ؛ بنابراین اکتفا کردن به لیستهایی که از احزاب مختلف ارائه میشود اعتمادی سطحی ست  .

حضور جبهه پایداری در انتخابات ، زمینه ی مشارکت بیشتر و شور مضاعف در عرصه ی رقابتی و انتخاباتی خواهد بود ، اما راجع به اتحاد جبهه با جریان اصولگرا ، بحث های بی پاسخی وجود دارد . اعلام وجود جریانی که با فتنه و بدنه ی آن ،حلقه ی انحراف و ساکتین فتنه ، مرزبندی شفاف داشته باشد ، به جا و بلکه ضروری بوده، اما با توجه به  شرایط داخلی و اوضاع منطقه ، نیاز به وحدت و حضور قدرت ائتلافی و یکپارچه ،ضرورت غیر قابل چشم پوشی می باشد .

مسلما ما به مرزبندی با گروه ساکتین در فتنه معتقدیم . اما با رصد شرایط امروز به نظر میرسد "اکنون" زمان مناسبی برای اَلــَــک خواص نباشد . یا اگر زمانش رسیده ، مردم باید به این تشخیص برسند و این اَلــَــک ، نیاز دارد که از پایین به بالا اتفاق بیوفتد نه برعکس . حتما ملتی که به فضل خدا حماسه ی 9دی را آفرید ، خواهد توانست به تشخیص درست در مورد عملکرد خواص در فتنه برسند .

این دسته بندی ها و شتاب از بالا به پایین برای اَلــَــک کردن خواص بی بصیرت از مناصب حساس ، ممکن است نتیجه ی عکس دهد .

گرچه جبهه پایداری به نیّت جریان سازی وارد صحنه نشده و نامگذاری "جبهه" ، به دلیل حفظ هویت مردمی و آزادی از زد و بندهای سیاسی ست ، اما نمی توان انکار کرد که حضور هر گروه و جبهه ای در انتخابات، در بین ملت و خواص جریان سازی خواهد داشت . و آنچه که به فتنه بال و پر میدهد ، وجود همین چند دستگی ها و جریانهای متقاطع داخلی ست .  اگر جبهه و اتحاد اصولگرایان در ایدئولوژی یکی باشند _ که هستند _ باید "با هم " ، از اشتباهات افراد عبور کرد و در مشترکات به تفاهم برسند . دادن لیست مشترکی که مورد توافق طرفین باشد ، راه حل مناسببی ست که انشالله به نتیجه برسد .

میدانیم ساکتین فتنه دیر یا زود سقوط میکنند و مناسب منصبهای حساس نیستند . قبول داریم مجلس امروز در کنار مصوبات مثبت و کارگشا ، سیاهه ای نیز از عدم تمکین به منویات مقام معظم رهبری در پرونده دارد . و درست است که مجلس امروز ، با آرمان ملّت فاصله بسیاری دارد . می دانیم مرزبندی با بی بصیرتان و ساکتان لازم است ، قبول داریم خیرخواه بی بصیرت با ساکت معاند قابل جمع نیست ! اما شاید " زمان " این تصفیه امروز نباشد . یا فاعل این الک باید خود مردم باشند .

فتنه ی 88 مرحله ی اول تصفیه ی نظام از منافقان دانه درشت انقلاب بود و مردم و نظام برای این تصفیه هزینه ی زیادی پرداخت و درآمد زیادتری نیز کسب کرد ! اما باید دید امروز در این شرایط ، و خیز دشمنان برای فتنه ، زمان اَلــَــک دوباره انقلاب فرا رسیده ؟ آیا تحمیل هزنیه ی زود هنگام به نظام ، با توجه به شرایط منطقه و اختلاف انگیزی دشمنان نظام ، مناسبتر از سکوت و منتظر ماندن برای پاسخ ملت برای انتخاب یا طرد است ؟ مسلما انتظار پذیرش اشتباه مردودین، از هیچ جبهه و جریانی نیست ، اما به نظر میرسد ، هم جبهه میتواند مشترکاتی میان خود و متحدین پیدا کند ، و هم ائتلاف اصولگرایان لازم است با این نگاه که جبهه میوه ی بصیرت ملت و شامل نمایندگانی از مردم حماسه آفرین 9 دی هستند ، به همکاری و مشارکت خوبی در معرفی نخبه های سیاسی و فرهنگی به مجلس نهم داشته باشند ، انشالله .

http://mianeinmasir.blogfa.com

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=597&tab=weblog