نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
احمدي نژاد: قدس نقطه كليدي و تقابل نهايي براي حل و فصل مسائل تاريخي است


تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۰

به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان عصر يكشنبه در جلسه هيات دولت با بيان اين‌كه روز قدس براي ملت ايران كاري تبليغي و سياسي نيست، گفت: قدس نقطه كليدي و تقابل نهايي براي حل و فصل مسائل تاريخي است.
 
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه ملت ايران همواره نشان داده كه جلوتر از مسئولان و دولت حركت كرده و با حمايت از مظلومان عالم در مقابل بد اخلاقي استكبار و صهيونيسم جهاني ايستاده‌اند، اظهار اميدواري كرد: روز قدس امسال همانند سال‌هاي گذشته مبدا تحول اساسي در دنيا شده و با اضمحلال رژيم صهيونيستي آزادي نوع بشر از شر شياطين حاصل شود.
 
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تسليت شهادت امير المومنين علي(ع) به ملت ايران و مسلمانان جهان با بيان اين‌كه امام تجلي همه خوبي‌ها و وجود او خير و رحمت براي همه بشريت است، اظهار كرد: هيچ ظلمي بزرگتر از كشتن امام نيست و كساني كه امام را مي‌كشند در حقيقت مي‌خواهند تجلي خدا را از بين ببرند، چرا كه هيچ نور و روزنه‌اي از پاكي در دل آن‌ها وجود ندارد.
 
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه انسان‌ها در جامعه به لحاظ فطري نسبت به ظلم و كشته شدن انسان‌ها حساس بوده و واكنش نشان مي‌دهند، تصريح كرد: پافشاري بر گناه و ظلم، روح و وجود انسان را از رحمت تهي كرده و او را به جايي مي‌رساند كه بخواهد تمام خوبي‌ها يعني امام را به شهادت برساند.
 
وي با اشاره به اين‌كه به شهادت رساندن انساني همچون اميرالمومنين علي(ع) كه تجسم عدالت، نماز و اصلاح براي جامعه بود با شعار عدالت خواهي و خير انديشي براي امت اسلامي، نشان دهنده گسترده و تاثيرگذار بودن ابعاد رواني تخريب شخصيت و زمينه سازي‌هاي اجتماعي صورت گرفته در اين زمينه بوده است، گفت: گستره تبليغات منفي و تخريب‌ها، قدرت انديشه و تفكر را زائل مي‌كند و يك عده به قدري دست به تخريب مي‌زنند كه حتي فرصت پاسخگويي نيز براي هيچ كس باقي نمي‌ماند.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه حضرت علي (ع) را مدعيان اسلام و كساني كه در برابر عظمت وي تحقير شده بودند، به شهادت رساندند، تصريح كرد: همواره در تاريخ كساني كه مي‌خواستند افساد كنند، پرچم اصلاح را در دست گرفتند و امروز نيز در دنيا، قدرت طلبان و سلطه‌گران از جمله آمريكا به همين شيوه عمل مي‌كنند.
 
رييس‌جمهور در ادامه استفاده هر چه بيشتر و بهتر از فضايل شب‌هاي قدر را مورد تاكيد قرار داد و با بيان اينكه بايد بهترين‌ها را در اين شب‌ها از خدا طلب كرد، گفت: شب‌هاي قدر متعلق به امام عصر (عج) است و هر جا كه امام باشد، كانون رحمت الهي خواهد بود و بايد در اين شب‌ها براي اصلاح امور كل بشر و سوق يافتن دل‌ها به سوي امام عصر(عج) و اينكه معرفت و مطالبه امام در اراده‌هاي مردم شكل بگيرد بسيار دعا كرد.
 
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه بايد از خدا توفيق خدمت صادقانه به مردم همراه با عشق، انگيزه و نشاط را طلب كنيم، اظهار كرد: هيچ عبادت و تقربي به خدا بالاتر از خدمت به مردم نيست چرا كه كاري كه خالصانه براي خدا انجام شود اثر خود را در عالم مي‌گذارد و هيچ كس نمي‌تواند اين اثر را از تاريخ حذف كند.
 
رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: بايد از خدا بخواهيم به ما تدابير كارساز و تصميمات اثر بخش عطا كند تا بتوانيم در مسير عشق به مردم پاكي و خدمت گام برداريم.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5961&tab=rooz