نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
ابراز نگراني شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز نسبت به ويژه نامه موهن خاتون


تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۰

در جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز به رياست آيت الله مهدوي كني، دغدغه و نگراني اعضاي اين تشكل روحاني نسبت به مطالب منتشر شده در ويژه نامه خاتون مطرح و بررسي شد.
به گزارش کیهان، در همين زمينه حجت الاسلام احمد سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به جلسه سه شنبه شب شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز گفت: جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اكثريت اعضاء و با حضور آيت الله محمدرضا مهدوي كني و آيت الله محمد يزدي برگزار شد.
وي افزود: در ابتداي اين جلسه اخبار مطرح مورد بررسي قرار گرفت و مهمترين بحث داخلي مطرح شده در اين جلسه، ويژه نامه «خاتون 1» بود كه روزنامه ايران آن را منتشر كرده و در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
سالك خاطرنشان كرد: در اين جلسه به جملات، مطالب و تصاوير ويژه نامه خاتون اشاره شد كه نگراني اعضاي شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز را به دنبال داشت.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در ادامه تصريح كرد: بحث حجاب از مسائل اساسي اسلام است كه در صدر اسلام و پس از آن مورد توجه بوده اما آقاي كلهر مطالبي را دراين ويژه نامه نگاشته و اشاره كرده كه چادر از شب نشيني ها در اروپا و توسط ناصرالدين شاه به ارمغان آمده است.
وي گفت: جمله اي كه كلهر نقل كرده كه رنگ مشكي متكبرانه را ناصرالدين شاه از فرانسه به ايران آورده، يك نوع اهانت به جامعه محجبه كشور است و يكي از مسائل اصلي دين ما كه بحث حجاب است و در آيات، روايات و تاريخ اسلام مطرح است، متاسفانه به اين شكل مورد توهين قرار گرفته است.
سالك تاكيد كرد: با نگاشتن اين مطالب، به قشر عظيم زنان كشور توهين شده و اين مطالب آيات عظام را نگران كرده و نسبت به اين مطالب اعتراض داشتند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز كه با فارس گفت وگو كرده، اظهار داشت: بحث بعدي كه در اين جلسه مطرح شد، كميته 8+7 بود و قرار شد اين كميته فعاليت خود را با قدرت پيش ببرد و تلاش اصلي بر حفظ بنيه هاي وحدت در جامعه اصولگرايي است كه افراد حاضر در صحنه اصول گرايي به بحث وحدت بايد بپردازند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5903&tab=rooz