نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
"خودی و غیر خودی" در مفید
سرویس سیاسی مفید نیوز :: اکنون و پس از پشت سر گذاشتن فتنه ناکام سبز و اظهار نظرهای شفافی که افراد در آن داشته اند _که البته از برکات الهی بوده است _این ضرورت بیش از پیش احساس میشود که باید این دو قطبی جاهلانه را از بین برد و دو قطبی اصیل اسلام را که همان حاکمیت "حق و باطل " با محوریت "ولایت مداری و ولایت ستیزی "میباشد را مستقر ساخت تا بعد از مدتها خودی و غیرخودی در مفید متمایز شود.

تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹



باسمه تعالی

در دهه نخستین انقلاب و در سایه سار وجود پر برکت حضرت روح الله (رحمت الله علیه) جریان فکری  و جناحی حاکم بر کشور جریان اصیل "حق و باطل " و به تعبیر دقیق تر جریان "اسلام و کفر" بود که باعث تمیز خودی و غیر خودی در بستر انقلاب بود. اگر جریانات انحرافی ملی مذهبی ، توده ای ، سازمان مجاهدین خلق ، نهضت آزادی و مانند آنها سعی در ایجاد خلل در پیشروی چرخهای انقلاب را داشتند ، مردم با توجه به شفافیت حق و باطل "خودی " را از "غیر خودی " تمیز داده با صف بندی مقابل غیر خودی ها انها را بی اثر و نابود مینمودند.
همزمان با ارتحال حضرت امام (قدس سره ) جریانات نفاق نوظهور سعی در ایجاد سقیفه ای برای انقلاب کردند که با مددالهی و تاییدات غیبی حضرت بقیت الله (عجل الله) رهبری نظام به دستان با کفایت مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (حفظه الله) سپرده شد.
این جریانات که حالا سرخورده شده و دندان حسادت بر هم میکشیدند میدانستند در سایه حاکمیت حق و باطل مجالی برای حیات نخواهند داشت لذا دست به ایجاد دو قطبی جدیدی در فضای سیاسی کشور زدند ، تا با غبارآلود کردن فضا خودی و غیرخودی را به هم درآمیزند. دو قطبی سنتی "چپ و راست" که شکل جدید " اصلاح طلب و اصولگرا " را به خود گرفته است.جالب آن که جابه جایی متعدد افراد بین این دو قطب بی هویتی و بی مبنایی آنرا بارها اثبات کرده است.
رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) بارها بر بی هویت بودن این دو قطبی تاکید کرده اند و تصویر دو قطبی اصیل اسلام که همان حاکمیت حق و باطل باشد را یادآوری نموده اند و از نخبگان خواسته اند در تفکیک خودی و غیر خودی در این برهه از انقلاب کوشا باشند.
در "مجتمع مفید" هم جریانات خیزشی و نفاق اندیش که همواره سعی در مخدوش کردن هویت ولایی و شهادت طلب مفید داشته اند از همین فرمول پیروی کرده اند و با مدلی " ناسیونالیستی " و "قومیت گرا " یک دو قطبی بومی به نام "مفیدی و غیرمفیدی" ایجاد نمودند.جملات معروف "حفظ جمع ارزشمند مفیدی " ساخته شده ایدوئولوگ های همین جریان است که با نهایت غرور هدف اردوی جهادی را نیز حفظ جمع ارزشمند مفیدی معرفی میکنند تا نهایتا باعث تثبیت این دو قطبی شود. حال آن که این سفر مقدس و الهی همان طور که نامش مینماید عرصه جهاد و میراث جاوید شهدای گلگون کفن مفید است.
تعریف این دو قطبی از آن جهت ضرورت داشت که همه تقکرات موجود در مجموعه اعم از "ولایت مدار و ولایت ستیز" و حتی "مسلمان و غیرمسلمان" بدون ایجاد چالش های عقیدتی ، خود را در قالب یکی از این دو قطب تعریف کنند و در سایه ی این تعریف خودی و غیرخودی درآمیزند تا شیطنت های مد نظر را اجرا کنند.
اکنون و پس از پشت سر گذاشتن فتنه ناکام سبز و اظهار نظرهای شفافی که افراد در آن داشته اند _که البته از برکات الهی بوده است _این ضرورت بیش از پیش احساس میشود که باید این دو قطبی جاهلانه را از بین برد و دو قطبی اصیل اسلام را که همان حاکمیت "حق و باطل " با محوریت "ولایت مداری و ولایت ستیزی "میباشد را مستقر ساخت تا بعد از مدتها خودی و غیرخودی در مفید متمایز شود.
بدیهی است با تفکیک خودی و غیر خودی با محوریت ولایت مداری و ولایت ستیزی میتوان مفید را از لوث وجود غیر خودی ها پالود وبا مدیریت خودی ها تفکر ولایت مداری و شهادت طلبی را دگر بار در آن حاکم نمود، باشد که  بتوان مفید را به عنوان آمادگاهی برای ظهور حضرتش شکل داد.

محمد امیری طیبی


http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=59&tab=news