نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
خبرخوش برای کارمندان پيماني حاکميتي


تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري گفت: کارمندان مشاغل حاکميتي با ساز و کاري خاص رسمي مي شوند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، دکتر لطف الله فروزنده در حاشيه مراسم افتتاح سامانه ملي قبوض الکترونيک در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با بيان اين خبر افزود: به دنبال احصاي مشاغل حاکميتي و تصدي گري هستيم و کارمندان پيماني مشاغل حاکميتي با ساز و کاري رسمي خواهند شد.

وي افزود: درصورتي که کارمندان بر اساس نيازي که داريم از مراکز استان به مناطق و شهرستانهاي مورد نياز و بالاخص از تهران به ساير شهرستان ها انتقال يابند؛ نيروهاي قراردادي نيز پيماني مي شوند.

فروزنده در خصوص وضعيت استخدامي در سال جاري گفت: ما به دنبال افزايش نيروي انساني در بخش دولتي نيستيم بلکه به دنبال واگذاري فعاليت ها به بخش خصوصي هستيم.

وي افزود: ما متعهد شديم که از طريق پيشخوانهاي شهري و روستاها 50 هزار اشتغال ايجاد کنيم و اميدواريم امسال گام مهمي در جهت توسعه پيشخوانهاي روستايي وشهري توسط بخش خصوصي با مجوز دولتي برداريم و فضاي اشتغال را ايجاد کنيم.

فروزنده ادامه داد: مشاغل حاکميتي و تصدي‌گري را احصا مي کنيم و کارمندان مشاغل حاکميتي با سازوکاري رسمي مي شوند و نيروهايي که از مراکز استان به مناطق و شهرستانهاي مورد نياز بروند نيز از قراردادي به پيماني تبديل وضعيت مي دهند.

وي در خصوص واگذاري شرکت هاي خدماتي به ادارات گفت: طبق ماده 22 تشکيل تعاوني ها متشکل از کارکنان دولت در دستور کار است و در حال حاضر به صورت آزمايشي در وزارت نيرو و نفت دنبال مي شود.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري گفت: سياست بر اين است که واگذاري ها به گونه اي انجام شود که کارکنان دولت هم به نوعي سهامدار باشند و هم از کارکنان مجموعه باشند و ما در عين حال که خصوصي سازي مي کنيم فرهنگ تعاوني و گسترش مالکيت عمومي را افزايش دهيم.

وي در خصوص نحوه ي انجام و ميزان موفقيت دورکاري در ادارات کشور گفت: دورکاري دو شکل دارد يکي اين که جايي که امکان الکترونيکي وجود دارد کار از طريق سيستم انجام مي شود و ديگر اين که جايي که براي شغلي زمينه و ضرورت حضور وجود نداشته باشد دورکاري بايد انجام شود که در هر دو شکل آن ، مهم حاصل کار نه مدت کار است.

فروزنده با بيان اين که بسياري از کارهاي پژوهشي، برنامه اي و نظارتي مي تواند از طريق دورکاري انجام شود؛ اظهار كرد: مبحث دورکاري الان جا افتاده در حالي که اوايل بعضي کارکنان آن را ابزاري براي اخراج مي‌دانستند اما در حال حاضر مدعي اند که دورکار بمانند.

وي افزود: دورکاري تا کنون 20 درصد محقق شده است اما هدف گذاري براي تمامي مشاغلي است که مي تواند به صورت دورکاري کار را انجام دهند.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري ادامه داد: دورکاري سال گذشته درتهران انجام شد و امسال نيز به استان‌ها ابلاغ مي شود و برنامه‌ا‌ي است که بايد استمرار يافته و ساري و جاري باشد.‌

وي با اشاره به اين که دورکاري از تيرماه کليد خورده و تا پايان سال20 درصد محقق شده است؛ افزود: اين طرح بسيار موفق بوده و لازم است برخي چالش هاي سر راه آن نيز با برگزاري کلاسهاي آموزشي در جهت فرهنگ سازي و ايجاد باور در مديران برطرف شود.

فروزنده در خصوص تصميم وزارت کار مبني بر اخراج برخي کارکنان دورکار پس از ادغام وزارت خانه ها گفت: اين تصميم منطقي نبوده و بايد دانست که مسير ادغام کار خود را پيش مي برد و به هر جمع بندي هم که برسد دورکاري مي تواند دنبال شود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5883&tab=rooz