نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
سوقصد نافرجام به جان وزیر کشور عربستان


تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰
شبکه الجزیره از تلاش نافرجام برای ترور وزیر کشور عربستان در شهر جده خبر داد.

به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از سایت این شبکه تلویزیونی نوشت: فرد مسلح ناشناسی که با قصد ترور "نایف بن عبدالعزیز"، وزیر کشور عربستان خود را تا نزدیکی کاخ این شاهزاده عربستانی در استان جده، واقع در غرب عربستان رسانده بود، در پی تیراندازی نیروهای امنیتی مستقر در منطقه، کشته شد و به این ترتیب تلاش برای ترور وزیر کشور عربستان ناکام ماند.

سخنگوی اطلاع رسانی پلیس استان جده نیز گفت: ساعت یک نیمه شب گذشته به وقت عربستان فردی در حالی که سلاح در دست داشت، به یک مرکز ایست بازرسی در خیابان "عبدالرحمن المالکی" در نزدیکی کاخ نایف تیراندازی کرد.

این سخنگو گفت: نیروهای امنیتی کاخ وزیر کشور توانستند به فرد مسلح تیراندازی کرده و وی را بکشند.

براساس بیانیه خبرگزاری عربستان، هیچ یک از نیروهای امنیتی در این تبادل آتش زخمی نشده‌اند و مسئولان عربستانی تحقیقات را در این خصوص آغاز کرده‌اند.

نایف به عنوان معاون دوم نخست وزیر در سال 2009 تعیین شد و بین سال‌های 2003 تا 2006 تلاش علیه اعضای القاعده را برعهده داشت.

تقریبا دو سال پیش نیز محمد بن نایف، پسر و معاونش که بر برنامه ضد ترور نظارت دارند از تلاش ترور که از سوی یک عامل انتحاری صورت گرفت، جان سالم به در بردند.

تحلیل‌گران و کارشناسان معتقدند که محمد بن نایف بن عبدالعزیز، معاون وزیر کشور در امور امنیتی دشمن نخست تروریسم و القاعده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5705&tab=rooz