نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
روايت موسسه آمریکایی از عمق توانايي نيروي قدس سپاه


تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰
در روزهاي اخير به دنبال شكست پروژه هاي غرب در مقابله با بيداري اسلامي، اطاق هاي فكر و مراكز پژوهشي به دنبال يافتن علت شكست هاي غرب در كشورهاي افغانستان، عراق، سوريه، لبنان، بحرين و حتي كشورهاي آفريقايي افتاده اند و تنها توجيه شكست خود را نفوذ نيروي قدس سپاه در اين كشورها اعلام كرده اند.

به گزارش مشرق ، انديشكده آمريكن اينترپرايز در اين زمينه گزارش مفصلي را در مورد سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران تهيه كرده است و نوشته است:راهبردپردازان آمريكا نياز به درك پيشينه سردار سليماني و علت موفقيت هاي نظامي اش دارند.
اين گزارش مي افزايد: بررسي منابع در دسترس از سليماني، مردي را نشان مي دهد كه بي هيچ آموزش رسمي توانست به يكي از موفق ترين فرماندهان ايران بدل شود.
به نوشته کیهان،اين انديشكده آمريكايي با اشاره به يكي از سخنان سردار سليماني كه گفته بود «امروز ديگر پيروزي يا شكست ايران در مهران و خرمشهر اتفاق نمي افتد، مرزهاي ما گسترش يافته اند و ما بايد شاهد پيروزي در مصر، عراق، لبنان و سوريه باشيم،» مي نويسد: بايد اذعان داشت عمليات هاي امروزين نيروي قدس و سپاه پاسداران كه بايد به مقابله با آنها برخاست به طرز چشمگيري متفاوت از عمليات هاي انجام شده آنها طي دوران جنگ 8 ساله است و آنها بسيار پيچيده تر و عميق تر شده اند.
تحليل گر مؤسسه اينترپرايز مي افزايد: به رغم سرشناس بودن سليماني اطلاعات شخصي چنداني درباره او وجود ندارد. ولي به نوعي همچنان يك معما باقي مي ماند.
اين گزارش مفصل تأكيد مي كند كه رفتار گذشته فرماندهان سپاه بايد براي پيش بيني رفتارهاي امروزيشان مورد مطالعه قرار بگيرد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5696&tab=rooz