نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
طرح تحول اجتماعي آماده اجرا شد


تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰
دبير شوراي اجتماعي كشور گفت، كه پس از دو سال بررسي جامع آسيب هاي اجتماعي، برنامه ملي كاهش آسيب ها و ارتقاء سرمايه اجتماعي تحت عنوان طرح تحول اجتماعي آماده اجرا شده است.

به گزارش مشرق، عليرضا افشار دبير شوراي اجتماعي كشور در جلسه دبيران ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوقي شهروندان كليه وزارتخانه ها و سازمان هاي عمومي كه براي بررسي پيشرفت اجراي قانون ترويج فرهنگ عفاف و حجاب تشكيل شده بود گفت: حجاب شاخص سلامت اجتماعي است زيرا نشان دهنده موفقيت يا عدم موفقيت ما در برنامه هاي آموزشي، تربيتي، تبليغي و فرهنگي است.
افشار با اشاره به وجود دو ماموريت درون سازماني و برون سازماني ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات تصريح كرد: در سال 1390برنامه هاي 8گانه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب به كليه ادارات و نهادها ابلاغ شده است.
وي با بيان اينكه وزارت كشور وظيفه نظارت بر برنامه هاي فرهنگي، وضعيت عفاف و حجاب در دستگاه ها و پيگيري قانون را دارد ادامه داد: تاكنون 2 بار بازرسي از كليات وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها صورت گرفته و ضعف ها و اشكالات هر سازمان به مسئول مربوطه منعكس شده است.
دبير ستاد مركزي صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان يكي از مشكلات اجراي قانون ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي را عدم پيش بيني اعتبارات دانست و گفت: دستگاه ها بايد به دنبال تامين بودجه از اعتبارات خود در اين زمينه باشند.
شايان ذكر است طرح تحول اجتماعي از 7 محور و كارگروه آسيب اجتماعي تشكيل شده است كه عبارتند از:
كارگروه تحكيم و تعالي خانواده، كارگروه كاهش مطلوب اعتياد، كارگروه ارتقاء امنيت اجتماعي، كارگروه انضباط اجتماعي و قانون گرايي كارگروه وحدت و همبستگي ملي، كارگروه آسيب هاي اخلاقي و كارگروه ارتقاء نشاط اجتماعي.
گفتني است اين طرح با حمايت مستقيم رئيس جمهور قرار است با مديريت وزارت كشور و اجراء بسياري از نهادهاي ديگر انجام شود. احمدي نژاد پيش از اين گفته بود كه مثل هدفمند كردن يارانه ها و طرح تحول اقتصادي از طرح تحول اجتماعي حمايت خواهد كرد.
ابعاد دقيق اين طرح همچنان روشن نيست.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=5693&tab=rooz